دیدار سفیر تونس در ایران با رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی

به گزارش لیزنا به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی، در دیدار صبح روز(چهارشنبه 28 دی ماه) دکتر صلاحی با "الحصایری"، دو طرف با اشاره به پیشنیه تاریخ و فرهنگ اسلامی مشترک بر گسترش همکاری های فرهنگی و علمی میان دو کشور تاکید کردند.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی با اشاره به بیداری اسلامی در منطقه و تونس، از تعامل فرهنگی با تونس استقبال کرد و گفت: اطمینان دارم اگر ارتباطات سیاسی و اقتصادی از دریچه فرهنگی باشد، مستحکم تر و بادوام تر خواهد بود.

دکتر صلاحی ادامه داد: ایران از نظر فرهنگ و تاریخ گذشته و تجاربی که در 32 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کسب کرده است، آماده تعامل و ارتباط فرهنگی با تونس است و امیدواریم در سفر به تونس در حفظ تراث فرهنگی تونس به دولت تونس کمک کنیم.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد: سازمان اسناد و کتابخانه ملی با دارا بودن رتبه اول در منطقه بتواند تجارب خود را در زمینه علم کتابداری و اطلاع رسانی، نگهداری سند، آرشیو، مرمت نسخ خطی و اسناد، فهرست نویسی منابع، دیجیتالی کردن نسخ خطی و اسناد و برگزاری نمایشگاه های مشترک تجربیات خود را در اختیار کشور دوست و برادر تونس قرار دهد.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی همچنین بر خواست ایران مبنی بر ثبت آثار مشترک که به زبان فارسی در تونس موجود است در حافظه جهانی یونسکو تاکید کرد.

سفیر تونس در ایران نیز با اشاره به روابط عمیق و قدیمی و هدف مشترک عدالت خواهی و سعادت ملت ها بر گسترش روابط فی مابین تاکید کرد.

در این دیدار "الحصایری" از دکتر صلاحی برای سفر به تونس به طور رسمی دعوت کرد و گفت: همکاری با ایران به دلیل مشترکات و شباهت های دینی و تاریخی برای ما طعم و لذت دیگری دارد.