بازدید نماينده شيراز در مجلس از مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری و ISC

به گزارش لیزنا، بر اساس گزارش اداره روابط عمومی و همکاری های علمی بين المللی مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری، ساعت 10:30 روز شنبه مورخ 1/11/1390 ، دکتر جعفر قادری نماينده مردم شيراز در مجلس شورای اسلامی از مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و پايگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) بازديد نمود و با دکتر جعفر مهراد رئيس مرکز منطقه ای و سرپرست ISC ملاقات کرد.

در اين ملاقات ابتدا رئيس مرکز منطقه ای و سرپرست ISC، به دکتر قادری و همراهان وی خوشامد گفت و رئوس برنامه های اين دو سازمان تحقيقاتی بين المللی را با نماينده مردم شيراز در مجلس شورای اسلامی درميان گذاشت.

در اين ديدار دکتر مهراد ضمن معرفی ISC، به برنامه رتبه بندی دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشی، قراردادهای منعقده بين اين مؤسسه و معاونت علمی و فناوری رياست جمهوری، تفاهم نامه های منعقده بين اين مراکز و دانشگاه های تبريز، اصفهان، علوم پزشکی مشهد، سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ايران، دانشگاه دولتی باکو و دانشگاه بين المللی اسلامی پاکستان که در چند ماه گذشته صورت گرفته اشاره کرد و درباره مفاد تفاهم نامه ها و قراردادها که حاکی از همکاری های علمی، پژوهشی و فناوری در راستای برنامه های توسعه کلان علمی کشور می باشند سخن گفت.

سرپرست ISC و رئيس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری در اين ملاقات گزارشی از بودجه، تعداد شاغلان تحقيقاتی و اعضای هيات علمی و روند توسعه زيرساخت ها در اين مراکز ارائه داد و خواستار رسيدگی و پيگيری به مصوبه دور سوم سفر رياست جمهوری اسلامی ايران به استان فارس درمورد ISC شد. طبق اين مصوبه مقرر است مبلغ 3 ميليارد و 300 ميليون تومان به ساختمان ISC کمک شود که متاسفانه به علت اشتباهی که در اين مصوبه رخ داده تا اين تاريخ اجرايي شدن آن ميسر نشده است.

دکتر قادری نماينده شيراز در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از توسعه علمی مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و پايگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) به پيشرفت های حاصل در آموزش عالی و تحقيقات علمی کشور در استان فارس بويژه شهر شيراز اشاره کرد و به افزايش کمی واحدهای آموزشی و توسعه کيفی دانشگاه ها و مراکز تحقيقاتی بزرگ استان تاکيد نمود.

دکتر قادری افزود: ايجاد منطقه ويژه علم وفناوری در استان فارس يکی از برنامه هايي است که رياست محترم جمهوری به آن علاقه مند بود و طی جلساتی که با روسای دانشگاه ها و مرکز تحقيقاتی مستقر در استان برگزار شد به اين نتيجه رسيديم که موضوع در سفر چهارم رياست جمهوری به استان فارس مطرح و مورد تصويب قرار گيرد.

وی ادامه داد: در منطقه ويژه علم و فناوری، گرچه دانشگاه ها و پارک علم و فناوری استان فارس از موقعيت ويژه ای برخوردارند، اما جايگاه مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و پايگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) به خاطر بين المللی بودن ماهيت فعاليت های اين مؤسسات درخور توجه و چشمگير می باشد.

در پايان دکتر مهراد عدم تحقق مصوبه دور سوم سفر رياست محترم جمهوری به استان فارس را يادآور شدند و گاز رسانی به ساختمان جديد مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری را از نماينده محترم شيراز در مجلس شورای اسلامی خواستار شدند و دکتر قادری در اين زمينه وعده داد که بطور جدی اين دو موضوع را پيگيری و نهايي خواهد کرد.