نشست بررسي زمينه هاي ثبت جهاني نسخ خطي فاخر كتابخانه مركزي تبريز تشكيل شد

به گزارش لیزنا به نقل از روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی تبریز، محمدي رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان در نشستي كه به منظور بررسي احياي نسخه هاي خطي و ثبت جهاني تعدادي از آثار فاخر موجود در كتابخانه مركزي تبريز برگزار شد گفت: هويت، فرهنگ و تدن ما در لابلاي سطور كتاب ها و نسخ خطي پيداست و لازم است اين نسخه ها و كتاب ها احياء شوند.

محمدي در ادامه ضمن اعلام آمادگي در جهت همكاري با اداره كل كتابخانه هاي عمومي استان از اين اداره كل خواست تا در جهت توسه كتابخانه هاي تخصصي از جمله كتابخانه هاي موجود در موزه ها همكاري كنند.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي استان افزود: 70 درصد توريست هاي ايران، گشردشگران فرهنگي هستند و از اين رو احيا و معرفي مراكز و آثار فرهنگي از جمله كتابخانه مركزي تبريز و آثار گرانسنگ موجود در آن بدون شك شاهد افزايش توجه گردشگران به اين عرصه خواهيم بود.

خدايي مديركل كتابخانه هاي عمومي استان نيز در اين جلسه با تقدير از همكاري هاي سازمان ميراث فرهنگي در ثبت ملي و جهاني وقف نامه ربع رشيدي، تداوم چنين همكاري هاي را لازمه توسعه فرهنگي عنوان كرد.

دكتر هادي هاشميان نيز در اين جلسه وجود نسخه هاي خطي كتابخانه مركزي تبريز را مايه مباهات و افتخار دانسته و بر لزوم معرفي چنين آثاري به هموطنان و جهانيان تأكيد كرد.

در اين جلسه مقرر شد در ماه هاي آتي همايش بزرگداشت نسخ هاي خطي استان با محوريت وقف نامه ربع رشيدي برگزار شود و همچنين تفاهم نامه اي مابين اداره كل كتابخانه هاي عمومي استان و سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان به منظور احياي نسخه هاي خطي و ثبت آثار فاخر مكتوب در حافظه جهاني يونسكو و فعاليت هاي مشترك در اين راستا منعقد شود.