فریبرز خسروی:
در معرفی گستره فعالیت‌های کتابداری‌مان به جهان دچار مشکل هستیم

 

به گزارش لیزنا، فریبرز خسروی، رئیس انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران از فعالیت‌های هفته سالگرد تاسیس کتابخانه ملی ابراز خرسندی کرد و از امکان میزبانی ایران برای برخی کنفرانس‌ها و کارگاه‌های منطقه‌ای خبر داد. 

وی گفت: ما خوشحالیم که کتابخانه ملی توانسته هشتادمین سالگرد خودش را با گشایش‌ها و پرده‌برداری‌ها از بعضی از پروژه‌‌ها و برنامه‌ها شکل بدهد. این برنامه‌ها می‌توانند مقدمه مبارکی باشند برای فعالیت‌های آتی در حوزه کتابداری و اطلاع‌رسانی. 

خسروی با بیان اینکه ما در حوزه معرفی کارهای کتابداری کشور دچار مشکل هستیم گفت: ما در این حوزه  حرف برای گفتن زیاد داریم، منتها در معرفی فعالیت‌هایمان ضعف داریم. اغلب مهمانان وقتی که گستره فعالیت‌ها را هم به لحاظ عملی و نظری می‌بینند و می‌شنوند، دچار تعجب می‌شوند. خودشان اذعان دارند که ما قبلا در مورد وضعیت کتابداری در ایران این اندیشه را نداشتیم. 

رئیس انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران درباره احتمال میزبانی کنگره سالانه ایفلا در ایران گفت: قطعا معرفی کامل از دستاوردهای نظری و عملی تاثیر مثبتی در این زمینه خواهد داشت. ما امیدواریم که بعضی موانعی که در راه میزبانی ایفلا وجود دارد برداشته شود، تا ما بتوانیم زمینه این میزبانی را فراهم کنیم. 

وی این محدودیت‌ها را بیشتر فرهنگی توصیف کرد و گفت: در بعضی زمینه‌ها دیگران آزادی عمل بیشتری دارند ولی ما به خاطر لحاظ کردن مباحث اخلاقی خودمان، محدودیت‌هایی را داریم.

خسروی در پایان اذعان داشت: امروز که داشتیم با خانم سالمرون صحبت می‌کردیم، در مورد زمینه برگزاری یک سری جلسات مختلف در ایفلا مانند بخش آسیا و اقیانوسیه و بخش کتابخانه ملی در ایران صحبت شد. همچنین در مورد امکان برگزاری کارگاه‌هایی برای منطقه از طریق ایفلا نیز بحث کردیم.