كتابخوان الكترونيكي بنكيو در راه بازار

 

 به گزارش پایگاه کتابداری واطلاع رسانی ایران(لیزنا) به نقل از پي‌سي‌ورلد، اين شركت اعلام كرده است كه از اواخر سال جاري ميلادي مدل جديدي از كتابخوان الكترونيكي خود موسوم به nReader را با نمايشگر رنگي وارد بازار خواهد كرد كه مي‌تواند پيروز اين عرصه باشد.

"دني يائو " از مديران ارشد شركت الكترونيكي بنكيو گفت: نمايشگر در دستگاه‌هاي كتابخوان الكترونيكي حرف اول را مي‌زند و مهم‌ترين بخش در اين محصولات محسوب مي‌شود. خواندن كتاب‌هاي الكترونيكي در يك نمايشگر LCD اتفاق چندان معمولي نيست. اين نمايشگر چشم كاربران را خسته مي‌كند.

وي در ادامه توضيح داد: نمايشگر دستگاه‌هاي كتابخوان الكترونيكي بدون هرگونه نور پس‌زمينه توليد مي‌شوند تا كاربر از تماشاي آن به صورت مستمر احساس خستگي نكند و به چشم او آسيبي وارد نشود. اين مسئله به كاربر امكان مي‌دهد تا براي ساعت‌هاي طولاني بدون بروز هرگونه مشكلي به نمايشگر كتابخوان الكترونيكي نگاه كند. ديگر مزيت اين دسته از نمايشگرها اين است كه انرژي كمتري مصرف مي‌كنند و در نتيجه طول عمر باتري آن‌ها افزايش مي‌يابد.

شركت اپل بر خلاف توليدكنندگان دستگاه‌هاي كتابخوان الكترونيكي، در نمايشگر iPad از نور پس‌زمينه استفاده كرده است تا بتواند تصاوير را با كيفيت مناسب در آن به نمايش بگذارد.

مقايسه دستگاه‌هاي كتابخوان الكترونيكي با رايانه لوحي iPad كار چندان آساني نيست. زيرا هر يك از اين دو محصول وظيفه متفاوتي برعهده دارند و شامل قابليت‌هاي مجزايي مي‌شوند. دستگاه‌هاي كتابخوان الكترونيكي براي خواندن كتاب‌ها، مجلات، داستانك‌ها، اسناد و ديگر نوشته‌ها طراحي شده‌اند و اين در حالي است كه رايانه‌هاي لوحي مانند iPad وظايفي مانند گشت‌وگذارهاي اينترنتي، پخش تصاوير ويديويي و البته اجراي كتاب‌هاي الكترونيكي را به عهده دارند.