اعلام نام 3 کتاب ایرانی منتخب سال 2010 از سوی دفتر بین‌الملل کتاب برای نسل جوان (IBBY)

 به گزارش پایگاه خبری کتابداری واطلاع رسانی ایران (لیزنا)به نقل از مهر،  کتابهای "من هشتمین آن هفت نفرم" نوشته عرفان نظر آهاری با تصویرگری سحر بردایی از انتشارات صابرین در بخش داستان تألیفی، "روباه دم بریده" اثر جمال‌الدین اکرمی با تصویرگری علی بوذری از انتشارات شباویز در بخش تصویر و کتاب "پرنیان و پسرک" نوشته لوئیس لوری با ترجمه کیوان عبیدی آشتیانی و ویراستاری مژگان کلهر در بخش ترجمه توانسته‌اند به فهرست آثار منتخب این نهاد فرهنگی راه یابند.

 دفتر بین‌الملل کتاب برای نسل جوان، از نظر آهاری، عبیدی آشتیانی و بوذری و نیز ناشران آثار آنها دعوت کرده‌است همزمان با تشکیل کنگره بین‌المللی ادبیات کودکان دراسپانیا از تاریخ 8 تا 12 سپتامبر (17 شهریور تا 21 شهریور) در مراسم اهدای لوحهای افتخار شرکت کنند.

دفتر بین‌الملل کتاب برای نسل جوان با آرمان نهادن کتاب خوب در دستان کودکان سراسر جهان  و بالا بردن درک متقابل و تفاهم جهانی از طریق کتاب در سال 1953 تاسیس شد و د رحال حاضر  IBBY   شبکه‌ای بین‌المللی متشکل از 73 کشور در سراسر جهان است.

ایران از سال 1964 با پذیرفته شدن شورای کتاب کودک به‌عنوان شعبه ملی دفتر بین‌المللی با این نهاد همکاری دارد. یکی از فعالیتهای دفتر بین‌المللی اهدای لوح افتخار به آثار برگزیده از سوی شعبه‌های ملی است.