اطلاعات تکمیلی فراخوان شوراي كتاب كودك براي فرستادن كتاب
به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از خبرگزاري فارس، شوراي كتاب كودك در پي همكاري با دفتر بين‌المللي كتاب براي نسل جوان براي شركت در بخش آثار برگزيده نوجوانان با نيازهاي ويژه نمايشگاه بين‌المللي كتاب كودك بولونيا (آوريل 2011)، فراخواني را صادر كرده و از همه پديدآورندگان كتاب‌هاي كودكان با نيازهاي ويژه خواسته است كتاب‌هاي خود را براي شركت در اين نمايشگاه به شوراي كتاب كودك بفرستند.

در متن اين فراخوان آمده است:

هدف تهيه فهرست و تدارك مجموعه 50 اثر است كه در نمايشگاه بين المللي كتاب كودك بولونيا آوريل 2011 عرضه خواهد شد. كتاب‌هاي معرفي شده از سوي شعبه‌هاي ملي عضو دفتر بين امللي IBBY شامل انواع زير خواهد بود:

2. كتاب‌هاي تصويري از ميان آثار امنتشر شده پس از سال 1385 با توجه به معيارهاي خاص كتاب‌هاي مناسب براي گروه‌هاي ويژه. (حداكثر دو عنوان)

3.  كتاب‌هاي تصويري و داستاني كه افراد با نيازهاي ويژه در آن مطرح شده باشند.(تاريخ انتشار پس از 1385) (حداكثر 2 عنوان)

مسوليت انتخاب آثار با توجه به كيفيت ادبي، هنري و معيارهاي گزينش مدون شده از سوي مركز اطلاعات IBBY بر عهده شعبه ملي (شوراي كتاب كودك) است.

پس از گزينش و انجام ترجمه‌هاي لازم به انگليسي و تدوين فهرست نام و آدرس ناشران پديد آورندگان ، سه نسخه از هر اثر به آدرس دفتر ارسال و يك نسخه در آرشيو شورا نگهداري مي‌شود.

از كميته جوايز، گروه‌هاي تصوير ،‌ تاليف و ادبيات كهن و ساير علاقه مندان در خواست مي‌شود با روشتك بهاريان نماينده گروه ويژه همكاري كرده و پيشنهادهاي خود را با خلاصه هاي مورد نظر و ذكر دلايل انتخاب حداكثر تا تاريخ 10 مرداد 1389 در اختيار كميته بين المللي (دبيرخانه شورا ، ليلا تركاشوند) قرار دهند. از ميان آثار دريافت شده از كليه كشورها انتخاب نهايي از سوي كارشناسان دفتر بين المللي در مركز نروژ انجام مي‌شود.

فهرست توصيفي آثار از سوي IBBY تهيه مي‌شود و نمايشگاه آثار (در سه مجموعه) از سوي دبيرخانه شعبه هاي ملي IBBY و ساير نهادهاي علاقه مند در سراسر جهان قرار مي‌گيرد.