فيس‌بوك براي كودكان قفل امنيتي تعبيه مي‌كند
به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، جيم گامبل ـ مدير اجرايي مركز حفاظت از كودكان در فضاي مجازي اينترنت، در مصاحبه‌اي يادآور شد: فضاي سايبر يك مجموعه بسيار بزرگ و وسيع است كه از هر سن و سالي و از هر قشري از جامعه در آن عضو هستند.
به گفته او اين سخن درست كه نمي‌توان بر تمام اطلاعات وارده در اين وب‌سايت‌ها و كاربران و نوع فعاليت آن‌ها كنترل كامل داشت، اما مي‌توان با حفاظت از برخي از كاربران نظير كودكان از سوء‌ استفاده‌هاي بيش‌تر جلوگيري به عمل آورد.
مدير اجرايي مركز حفاظت از كودكان در فضاي مجازي اينترنت خاطر‌نشان كرد: تعبيه كردن يك قفل امنيتي در وب‌سايت پر‌طرفدار فيس‌بوك كه تاكنون گزارشاتي در مورد سوء‌استفاده از كودكان به اين مركز ارائه شده است، بسيار مثمر‌ثمر خواهد بود. البته هنوز مشكلاتي دراين باره از جانب مديران اين وب‌سايت وجود دارد.
بر اساس اين گزارش استفاده از فضاي مجازي اينترنت درست است كه در تمامي كشورهاي اروپايي و آمريكايي و ديگر نقاط جهان آزاد است و حتي به‌صورت عرف درآمده، اما طبق گزارش‌هاي مركز تحقيقات اينترنت آمريكا، بسياري از كاربران از اين وسيله ارتباطي مدرن براي انجام مقاصد نامساعد و غير‌قانوني استفاده مي‌كنند.