هفدهمین همایش مدیران کل کتابخانه های عمومی

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از مهر، هفدهمین گردهمایی مدیران کل کتابخانه های عمومی کشور صبح امروز شنبه بدون حضور وزیر ارشاد در کتابخانه مرکزی تهران (پارک شهر) آغاز به کار کرد.

عنوان این همایش "همت مضاعف، کار مضاعف در کتابخانه های عمومی کشور" است و در حال حاضر واعظی بر اساس این پیام مقام معظم رهبری، در حال تبیین برنامه های سال جاری این نهاد است.

واعظی با اشاره به فعالیت نهاد کتابخانه های عمومی کشور در سالهای اخیر گفت: در 2 - 3 سال اخیر با امکانات محدود گام‌های بلندی برداشته شده اما با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری باید تلاش خود را بیشتر کنیم و همه واحدهای صف و ستادی ما باید متناسب با این شعار برنامه های جدید خود را تنظیم کنند.

دبیر کل نهاد کتابخانه های کشور از ابلاغ بخشنامه ای حاوی برنامه های سال 89 این نهاد به واحدهای تابعه خبر داد و گفت: ما از ابتدای امسال برنامه واحدهای ستادی نهاد را مشخص کردیم که همین مبنای عمل ما در سال 88 است. این برنامه هم از ارزیابی عملکرد تک تک واحدها در سال 88 منتج شده است.

وی همچنین نامگذاری هر سال را توسط مقام معظم رهبری یک سنت حسنه 20 ساله عنوان کرد و گفت: این برنامه ها نه تنها باید مورد توجه مسئولان باشد  بلکه مردم نیز باید برنامه و زندگی خود را بر اساس شعار سال مقام معظم رهبری تنظیم کنند. به عنوان مثال ایشان در سال 69 که موضوع دولت توسعه مطرح بود بحث توسعه با عدالت را مطرح کردند که آن زمان مورد نیاز جامعه ما بود.

واعظی درباره نحوه برنامه ریزی برای انجام امورات در نهاد کتابخانه های کشور گفت: ما دقیقا نمی دانیم چه اتفاقاتی مثلا تا 5 سال آینده رخ می دهد اما با همه امکاناتی که فراهم می شود پیش بینی‌هایمان را انجام می دهیم و به سمت اهداف حرکت می کنیم.

بر اساس این گزارش قرار است بعد از ظهر امروز تعدادی از معاونین و مدیران کل ستادی نهاد کتابخانه های عمومی کشور برنامه‌ها و انتظارات خود را ارائه کنند.

فردا یکشنبه نیز امین منصور بخشنامه بودجه سال 89 این نهاد را تبیین می کند.