"کتابهای برگزیده برای نوجوانان با نیازهای ویژه" انتخاب می شوند
به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از وب سایت شورای کتاب کودک، هدف از این فراخوان تهیه فهرست و تدارک مجموعه ۵۰ اثر است که در نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک بولوینا آوریل ۲۰۱۱ عرضه شود.

کتاب‌های معرفی شده از سوی شعبه‌های ملی عضو دفتر  بین‌المللی IBBY شامل انواع زیر خواهد بود:

۱. کتاب‌هایی که پس از ۱۳۸۵ اختصاصاً برای استفاده نوجوانان با نیازهای ویژه تهیه شده باشد (نابینایان، ناشنوایان، کم‌توانان ذهنی). [حداکثر چهار عنوان]

مسئولیت انتخاب آثار با توجه به کیفیت ادبی، هنری و معیارهای گزینش مدون شده از سوی مرکز اطلاعات IBBY (نروژ) بر عهده شعبه ملی (شورای کتاب کودک) است.

پس از گزینش و انجام ترجمه‌های لازم به انگلیسی و تدوین فهرست نام و آدرس ناشران/ پدیدآورندگان، ۳ نسخه از هر اثر به آدرس دفتر ارسال و یک نسخه در آرشیو شورا نگهداری می‌شود.


از کمیته جوایز، گروه‌های تصویر، تألیف و ادبیات کهن و سایر علاقه‌مندان درخواست می‌شود با خانم روشنک بهاریان نماینده گروه ویژه همکاری نمایند و پیشنهادهای خود را با خلاصه‌های مورد نظر و ذکر دلایل انتخاب حداکثر تا تاریخ ۱۰ مرداد ۱۳۸۹ در اختیار کمیته بین‌الملل (دبیرخانه شورا، خانم ترکاشوند) قرار دهند. از میان آثار دریافت‌شده از کلیه کشورها:

  • انتخاب نهایی از سوی کارشناسان دفتر بین‌المللی در مرکز نروژ انجام می‌شود.
  • فهرست توصیفی آثار از سوی IBBY تهیه می‌شود.
  • نمایشگاه آثار (در سه مجموعه) از سوی دبیرخانه IBBY در اختیار شعبه‌های ملی IBBY و سایر نهادهای علاقه‌مند در سراسر جهان قرار می‌گیرد.