پاسخ مثبت به تمام متقاضيان حضور در بخش كودك نمايشگاه كتاب

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از ایبنا، محسن يگانه‌كاري گفت: چادرهايي كه از سوي مسوولان نمايشگاه بيست و سوم در اختيار ناشران كودك و نوجوان قرار گرفته اند، ظرفيت بيش از 200 غرفه را داشت، از اين رو تصميم به افزايش تعداد غرفه‌ها گرفته شد و اين موضوع شرايطي را فراهم كرد كه  از ميان 254 درخواست غرفه، به 250 درخواست پاسخ مثبت داده شود.

وي تصريح كرد: يكي از چهار ناشري كه موفق به حضور در بخش كودك و نوجوان نمايشگاه نشد، در سال‌هاي گذشته كتا‌‌ب‌هاي نامناسب عرضه كرده بود و يكي ديگر نيز پروانه نشرش لغو شده است و دو ناشر  هم حوزه كاريشان كودك و نوجوان نبود.

به گفته مدير اجرايي انجمن فرهنگي ناشران كودك و نوجوان، مجموع متراژ غرفه‌هاي كودك ونوجوان از 4 هزار و پنجاه متر در سال گذشته به 6 هزار متر رسيده است كه اين نشان‌دهنده افزايش 33 درصدي است.

وي افزود: تعداد غرفه‌ها نيز سال گذشته 220 غرفه بود كه امسال افزايش 12 درصدي داشته است.

مدير اجرايي انجمن فرهنگي ناشران كتاب كودك و نوجوان اضافه كرد: در ابتدا، شرط حضور ناشران در بخش كودك و نوجوان نمايشگاه نشر حداقل 40 عنوان كتاب كودك و نوجوان در نظر گرفته شده بود اما   ناشراني كه حتي 20 عنوان كتاب به چاپ رسانده‌اند نيز در نمايشگاه حضور دارند.


يگانه‌كاري افزود:‌ در سال‌هاي گذشته محدوديت زيادي در اختصاص غرفه‌ها به ناشران كودك و نوجوان داشتيم كه اين محدوديت امسال كمتر شده تا زمينه حضور ناشران بيشتري در نمايشگاه فراهم شود.


وي همچنين به «ايبنا» گفت كه فضايي 30 متري براي برگزاري نشست‌هاي ناشران با مخاطبانشان در بخش كودك و نوجوان در نظر گرفته شده است.

مدير اجرايي انجمن فرهنگي ناشران كتاب كودك و نوجوان در پاسخ به اين سوال كه دور شدن سالن كودك و نوجوان از ناشران عمومي تاثيري در فروش ناشران خواهد داشت يا نه؟ گفت: دوره‌اي كه نمايشگاه در محل دائمي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي برگزار مي‌شد نيز سالن كودك و نوجوان جدا بود اما در سال‌هاي اخير نزديكي رواق‌ها و شبستان  مصلا اين دو بخش را به هم نزديك كرده بود؛ در مجموع تنها در زمان برگزاري نمايشگاه مشخص مي‌شود كه محل سالن‌ها چقدر در فروش ناشران تاثير داشته است.

انجمن فرهنگي ناشران كودك و نوجوان آماده‌سازي بخش كودك و نوجوان بيست و سومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران را بر عهده دارد.