سالانه دو میلیون کتاب توسط کانون پرورشی چاپ می‌شود

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا)  به نقل  از  مهر،سید صادق رضایی بعد از ظهر سه شنبه در بازدید مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی افزود: این تعداد کتاب با بیش از 120 عنوان اعم از تالیف جدید، تجدید چاپ و ترجمه چاپ می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری بنا داریم از کتاب‌های ناشران خصوصی هم در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استفاده کنیم.

مبشر نوروز 1390 عروسک ملی عمو نوروز است.

رضایی در ادامه از ورود عروسک ملی عمو نوروز خبرداد و بیان داشت: جای نماد و سنبل نوروزی و اسلامی در کشورمان خالی بود که از عمو نوروز استفاده کردیم و عروسک ملی عمو نوروز را به مرحله تولید رساندیم که حامل فرهنگ ملی، دینی و شیعی ماست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر عروسک‌های دارا و سارا کماکان در حال توزیع هستند، ادامه داد: اهمیت عروسک ملی عمو نوروز طراحی در داخل ایران است.

این مسئول گفت: قبل از ورود این عروسک ملی به بازار، بروشور، کارت پستال، قصه‌ها و ترانه‌های عمو نوروز همچنین کتابی هم در این عنوان چاپ شده و به بازار عرضه می‌شود.

رضایی به فعالیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ارتباط با آموزش مربیان به روز، فضاهای تاثیرگذار در امر تربیت کودکان و نوجوانان و کتاب که نکته اصلی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است، تاکید کرد و افزود: به طور متوسط در هر مرکز در حدود 10‌هزار جلد کتاب وجود دارد ولی کتاب مناسب و به‌روز کم است.

مدیرعامل کانون پرورش کودکان و نوجوانان اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی دربخش اوقات و فراغت مقام نخست کشور را کسب کرده است.

وی با اشاره به اهمیت تنوع تیراژ کتاب گفت: اگر آشتی بین کودکان و کتاب ایجاد شود و کودکان لذت کتاب خواندن را بچشند در بزرگسالی از عناصر فعال کتاب می‌شوند.