حضور بیش از 450 ناشر دانشگاهی در نمایشگاه کتاب تهران

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا)  به نقل  از  مهر،محمدرضا حاتمی گفت: در سال 1389 نسبت به سال قبل استقبال بیشتری از این بخش نمایشگاه صورت گرفته است؛ سال قبل ما حدود 370 ناشر کتاب دانشگاهی داشتیم که امسال 450 ناشر کتاب دانشگاهی با بیش از 43 هزار عنوان در نمایشگاه حضور دارند.

مدیرمسئول انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی افزود: فضایی که در اختیار داریم 6100 مترمربع و دارای 8 سالن و 386 غرفه است. سالن‌های 14 تا 21 به این بخش از نمایشگاه اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: مراکز دانشگاهی دولتی و آزاد از سراسر ایران در این نمایشگاه، کتاب‌های خود را عرضه می‌کنند؛ انتشارات سمت، دانشگاه تهران، پیام نور و مرکز نشر دانشگاهی، برخی از ناشران دولتی شرکت‌ کننده در نمایشگاه هستند. این ناشران در حوزه‌های مهندسی، پزشکی، علوم انسانی، علوم کشاورزی، هنر، معماری و علوم قرآنی کتاب‌های خود را عرضه می‌کنند.

حاتمی افزود: شاخصه علمی هر جامعه‌ای به وضعیت نشر کتاب‌های دانشگاهی ارتباط مستقیم دارد. اکثریت قریب به اتفاق ناشران مطرح دانشگاهی کشور در این نمایشگاه شرکت می‌کنند. در نمایشگاه‌های قبلی، کتابخوانان، کتابدوستان، اهل فرهنگ و جامعه علمی به این بخش از نمایشگاه توجه افزون داشته‌اند. حدود شش‌هزار مرکز علمی و تخصصی در کشور وجود دارد که اهمیت توجه روزافزون به این بخش از حوزه کتاب را نمایان می‌سازد.