نخستین عصرانه کتابداری در دانشگاه سمنان برگزار شد

 

  دانشجویان در   جمعی صمیمی با حضور اساتید گروه کتابداری در یکی از پردیس های دانشکده گردهم آمدند   و به بحث های جالبی پیرامون مسائل مختلف پرداختند. این جمع صمیمی شاهد حضور اساتید   ارجمندی همچون رحمان معرفت ، امیررضا اصنافی، صابری و مریم پاکدامن بود  .

هدف از این نشست ها و گردهمایی ها ارتقا فرهنگی و کوشش برای ایجاد فرهنگ عادت به مطالعه است.

دانشجویان در این نشست پیشنهادات جالبی درباره تاسیس انجمن کتابداری شاخه سمنان، صحبت با روزنامه های محلی سمنان برای انتشار مقالاتی راجع به کتابداری ارائه دادند. همچنین درباره همایش سال آتی در سمنان و تعیین موضوع برای آن بحث و تبادل نظر شد.

این پیشنهادات با استقبال و تشویق و همگاهی استادان همراه بود.

سپس آقای اصنافی بخش هایی از کتاب زندگی و آثار استاد نوش آفرین انصاری را برای همه خواندند و پیشنهاد دادند که ادامه کتاب را دانشجویان خود بخوانند تا با زندگی و فعالیت های این استاد فرهیخته عرصه کتابداری و اطلاع رسانی بیشتر آشنا شوند.

همچنین یکی از اساتید خوش ذوق از دانشجویان راجع به آخرین کتابی که خوانده اند سوالاتی را پرسید که این بحث یکی از بخش های جالب این نشست بود، چرا که سبب معرفی کتاب و نویسندگان توانا شد. در واقع نوعی تبلیغ فرهنگی صورت گرفت و انگیزه خواندن و مطالعه رابرانگیخت. در آخر نیز با چای و شیرینی و بستنی پذیرایی انجام گرفت.

ابرنامه عصرانه های دانشجویان کتابداری در روزهای آتی نیز ادامه خواهد داشت.

گزارشگر: مریم عمروانی