استفاده از وسایل نقلیه عمومی برای کاهش ترافیک

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا)  به نقل از خبرگزاری مهر، جعفر تشکری هاشمی با بیان این مطلب اظهار داشت: مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرنی شهر تهران برای خدمات رسانی به بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب در آمادگی کامل به سر می برند.

وی تصریح کرد: با برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) پیش بینی می شود ترافیک در برخی محورها مانند بزرگراه مدرس، رسالت، حکیم، همت و خیابانهای قنبرزاده و بهشتی افزایش یابد که امیدوارم شهروندان با استفاده از وسایل نقلیه عمومی به تسهیل ترافیک و ترددهای راحت تر در این مسیرها کمک کنند.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: مترو تهران در مدت برگزاری نمایشگاه کتاب در کنار خدمت‌رسانی عادی خود در ساعتهای برپایی نمایشگاه در خط یک هر پنج دقیقه یک قطار از ایستگاههای شهید بهشتی و مصلی به سمت شمال و جنوب اعزام می کند و پیش‌بینی اعزام قطارهای فوق العاده نیز در موارد بسیار شلوغ شده است.

وی خاطر نشان کرد: سازمان تاکسیرانی نیز در مدت برگزاری نمایشگاه کتاب خدمات ویژه ‌ای از ساعت 9 صبح تا 21 شب ارائه خواهد داد و از سوی دیگر تعدادی خودروی ون نیز کار جابه جایی بازدید کنندگان را در داخل محوطه نمایشگاه کتاب به عهده دارند.

تشکری هاشمی تصریح کرد: همچنین از 15 تا 25 اردیبهشت اتوبوسرانی شهر تهران نیز از ساعت 9 تا 21 از میادین و پایانه‌های انقلاب اسلامی، هفتم تیر، تجریش، راه آهن، آزادی، جمهوری، ونک، صادقیه، رسالت، امام حسین (ع)، خراسان، صنعت و بالعکس به شهروندان خدمات رسانی می کند.

به گفته وی، تاکسی ها آمادگی دارند تا شهروندان را از اقصی نقاط شهر به محل برپایی نمایشگاه کتاب منتقل کنند که محل توقف تاکسی‌ها میدان تجریش، فلکه دوم صادقیه، میدان ونک، میدان بنی هاشم، میدان ولیعصر (عج) ، پایانه سیدخندان، میدان نبوت، میدان جمهوری ، میدان راه آهن ، میدان امام خمینی (ره) ، اتوبان شهید محلاتی، پایانه ثامن الحجج ، ترمینال جنوب، چهار راه یافت آباد، خانی آباد (شکوفه) ، میدان شهر ری و بلوار گل‌ها است.