غرفه‌های كودك؛ 24 ساعت پيش از گشايش نمايشگاه

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا)  به نقل از ايبنا، فاصله ايستگاه متروي مصلا كه در ضلع شمالي مصلاي امام خميني(ره) قرار دارد با سالن‌هاي كودك و نوجوان نمايشگاه 3 تا 5 دقيقه است؛ اين فاصله كم سبب شده تا مسوولان انجمن فرهنگي ناشران كودك و نوجوان از مردم بخواهند براي بازديد از بخش كودك از اين ايستگاه مترو استفاده كنند تا در وقت آن‌ها و ديگر بازديدكنندگان صرفه‌جويي شود. بازديدكنندگان معمولا از ايستگاه شهيدبهشتي به نمايشگاه كتاب مي‌آيند.

امسال فضايي كه در خيابان 22 ، 23 ، 24 و 25 مصلا براي بخش كودك و نوجوان در نظر گرفته شده، 2 هزار متر از فضاي 4 هزار متري سال قبل بيشتر است و اين باعث شده تا شرايط مطلوب‌تري نسبت به سال گذشته براي بازديدكنندگان فراهم شود و عملا مردم با آرامش خاطر بيشتري كتاب‌هاي كودكان را فراهم كنند.

در مجموع غرفه‌هاي بخش كودك و نوجوان نمايشگاه 23 از غرفه‌هاي ناشران عمومي بزرگ‌تر است. فضايي بالغ بر 12 هزار متر به كتاب‌هاي كودك و نوجوان اختصاص يافته كه حدود 6 هزار متر آن غرفه است. 

محمدتقي حق‌بين، دبير اجرايي سالن كودك و نوجوان نمايشگاه مي‌گويد به تمام درخواست‌هاي ناشران براي دريافت غرفه پاسخ داده‌ايم و به جرات مي‌‌توان گفت فضاي درخواستي ناشران با فضاي تعلق گرفته به آن‌ها نزديك است.

در طول راهروهاي 22، 23 ، 24 و 25 دوربين‌هاي كوچكي نصب شده كه تمام بخش كودك و نوجوان را زير پوشش قرار مي‌دهد. امنيت اين سالن براي برگزار كنندگان اهميت خاصي دارد. 

فضاهاي بيست و سومين نمايشسگاه كتاب تهران برخلاف چند سالن اخير طوري طراحي شده كه بازديدكنندگان هر بخش از دري ويژه وارد نمايشگاه شوند.

برگزاركنندگان نمايشگاه هنوز به طور رسمي اعلام نكرده‌اند كه بازديدكنندگان از بخش كودك و نوجوان از ايستگاه مصلي وارد نمايشگاه شوند اما قطعا فاصله 3 تا 5 دقيقه اين ايستگاه با غرفه‌هاي كودك  دليل عقلاني استفاده بازيدكنندگان از اين محل است.

تعداد غرفه‌هاي كودك و نوجوان نمايشگاه 22 ،220 غرفه بود كه امسال با افزايش 12 درصدي به 250 غرفه رسيده و 284 ناشر كتاب‌هاي خود را دراين غرفه‌ها عرضه مي‌كنند.

ناشراني كه در سال‌هاي قبل انتقادي به بخش كودك و نوجوان وارد مي‌كردند امسال راضي‌تر به‌نظر مي‌رسند. ناشران كودك و نوجوان امسال فضايي 30 متري براي برگزاري نشست‌ با مخاطب شان در اختيار دارند.

ساعت 10 صبح فردا (15 ارديبهشت) در‌هاي نمايشگاه كتاب تهران به روي كودكان و نوجوانان گشوده مي‌شود و تا ساعت 20، 25 ارديبهشت به روي‌‌ آنها گشوده خواهد بود.