5/5 ميليون نفر از نمايشگاه كتاب بازديد كردند

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از خبرگزاری فارس، سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در مراسم اختتاميه بيست و سومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران با اشاره به بزرگداشت فردوسي گفت: شاهنامه فقط شاهنامه نيست بلكه مردم نامه، خدايي‌نامه، خردنامه و رزم‌نامه هم است. 
وي افزود: در اين كتاب از مباحث توحيد تا ديگر مباحث آمده است و شاهنامه فردوسي با 30 سال تلاش او نگهدارنده زبان فارسي است. 
وزير ارشاد عنوان داشت: اگر سعدي بوستان و گلستان و را با گل‌هاي زيبايي آراسته است فردوسي هم در شاهنامه فردوسي بر پا كره كه هر كس هرچه مي‌خواهد مي‌تواند در آن پيدا كند. 
حسيني با با بيان اينكه فردوسي مورد بي مهري قرار گرفته بيان داشت: شايد جرم او اين بود كه ابياتي در مورد نبي اكرم و حضرت علي (ع) مي سرود و شايد چون ما هم مورد بغض جهانيان هستيم به خاطر اعتقاد و ايماني است كه در بين دولتمردان ما به چشم مي‌خورد. 
وي در وقت اهميت نمايشگاه تهران به اظهارنظر نماينده نمايشگاه فرانكفورت كه 8 سال در نمايشگاه كتاب تهران شركت مي‌كند پرداخت و گفت: از نظر وي نمايشگاه كتاب تهران با ساير نمايشگاه‌ها قابل قياس نيست. 
وي با بيان اينكه از روز اول نمايشگاه شاهد ازدحام جمعيت بوديم ميانگين روزانه 500 هزار نفر بازديد در نمايشگاه را يادآور شد وگفت: 55 درصد از بازديدكنندگان شهرستاني بودند و ما هيچ رويداد فرهنگي در كشور سراغ نداريم كه به اندازه نمايشگاه كتاب تهران مورد استقبال واقع شود. 
حسيني با اشاره به متوسط سني 18 تا 28 سال بازديدكنندگان نمايشگاه گفت: اين موضوع بشارت آينده‌اي روشن را مي‌دهد. 
وزير ارشاد تأكيد كرد:‌همه همكاران ما زحمتشان را كشيدند و خستگي آنها زماني از بين رفت كه لبخند نوراني رضايت را بر چهره مقام معظم رهبري ديدند. 
وي در پایان افزود: اختتاميه نمايشگاه شروع فعاليت بيشتر همكاران ما براي نمايشگاه‌هاي بعدي خواهد بود.