كتابخانه مجلس 15 هزار جلد كتاب از نمايشگاه تهران خريد

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از ایبنا ، علي‌اكبر زارع‌بيدكي با بيان اين كه اين آثار از 500 ناشر داخلي و خارجي خريداري شده‌اند، توضيح داد: 5000 جلد از اين آثار به زبان فارسي، 3000 جلد به زبان لاتين و 7000 جلد نيز به زبان عربي‌ و در حوزه‌هاي گوناگون علوم انساني‌اند.


وي با بيان اين كه كتاب‌هاي فارسي اين مجموعه در حال فراهم‌آوري و انتقال به مخازنند، گفت: تا پايان اين هفته، كتاب‌هاي فارسي خريداري شده قابل استفاده مراجعان خواهند بود. همچنين كار بر روي كتاب‌هاي عربي از اوايل هفته آتي آغاز مي‌شود و بر اساس پيش‌بيني‌ها، تمامي اين كتاب‌ها تا پايان خرداده ماه در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهند گرفت. 

زارع‌بيدكي ادامه داد: از اين ميان 1000 جلد كتاب در حوزه تاريخ اسلام و انقلاب اسلامي، 500 جلد در حوزه حقوق، علوم سياسي، كتاب‌هاي مرجع و منابع دست اول اين رشته‌اند كه براي كتابخانه ويژه نمايندگان آماده شده‌اند. 800 جلد كتاب نيز در حوزه ايران‌شناسي و علوم انساني به كتابخانه شماره دو اين مركز اختصاص دارند. ساير كتاب‌ها نيز براي مخزن شماره يك كتابخانه مجلس در نظر گرفته شده‌اند. 

وي درباره كتاب‌هاي لاتين اين مجموعه بيان داشت: از ميان 3000 عنوان كتاب لاتين خريداري شده در نمايشگاه، 2500 جلد از طريق خريد ارزي با ارزش 80 ميليون تومان و 500 جلد نيز از طريق خريد ريالي گردآوري شده‌اند. تهيه برخي از اين كتاب‌ها بر اساس درخواست و نياز مخاطبان و ساير كتاب‌ها نيز بر پايه تصميمات كارشناسان اين مجموعه انجام شده است.

مدير فراهم‌آوري كتابخانه‌ مجلس شوراي اسلامي با بيان اين كه تمامي كتاب‌هاي اين مجموعه در شمار آثار چاپ نخست‌اند، عنوان داشت: طبق آماري كه اوايل سال جاري تهيه شد، كتاب‌هاي كتابخانه مجلس 350 هزار جلد گزارش شده بود كه با خريد از نمايشگاه، اين تعداد به 365 هزار جلد افزايش يافت.