نخستين‌ پايگاه اطلاع‌رساني ويراستاران راه‌اندازي شد

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از ایبنا،مدير پايگاه اطلاع‌رساني ويراستاران با اعلام اين خبر  گفت: اين پايگاه با هدف دسترسي آسان‌تر مولفان، مترجمان و ناشران به مجموعه ويراستاران و نيز در كنار هم قرار دادن مجموعه ويراستاران در يك محيط راه‌اندازي شده است.

مهدي صالحي افزود: اين نخستين پايگاهي است كه به طور گروهي در حوزه ويراستاري فعاليت مي‌كند.

وي با اشاره به خدمات اين پايگاه، اظهار داشت: دو فعاليت ويژه در اين پايگاه انجام مي‌شود كه در نخستين اقدام ثبت سفارش كارهاي ويراستاري بر سايت به طور الكترونيكي انجام مي‌شود.

صالحي تصريح كرد: دومين ويژگي اين پايگاه، آموزش ضمن كار است كه با برگزاري دوره‌ها و كارگاه‌هاي آموزشي حضوري براي ويراستاران و علاقه‌مندان حوزه ويراستاري برگزار مي‌شود.

مدير پايگاه اطلاع‌رساني ويراستاران، همچنين درباره چگونگي محاسبه خدمات ويراستاري در اين پايگاه اطلاع‌رساني نيز توضيح داد و گفت: پس از ثبت ‌سفارش، مسوول پايگاه و شخص سفارش‌دهنده بر سر هزينه با يكديگر به توافق مي‌رسند و وجه مورد نظر به حساب پايگاه پرداخت مي‌شود.

وي با اشاره به برخي ضعف‌ها و كمبودهاي موجود در حوزه ويراستاري گفت: عده‌اي تصور مي‌كنند ويراستاري تنها مختص كتاب است، در حالي كه نشريات، تبليغات و بسياري از حرفه‌هاي ديگر براي موفق شدن نيازمند استفاده از فن ويراستاري‌اند.

پايگاه اطلاع‌رساني ويراستاران به نشاني اينترنتي www.viraiesh.ir فعاليت مي‌كند.