امروز نشست "کورنولوژی نشریات" برگزار می‏شود

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از مهر، دکتر حسن زندیه، مسئول برگزاری نشستهای تخصصی پژوهشکده تاریخ پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی گفت: کتابخانه مجلس شورای اسلامی، عمری به قدمت عمر نظام پارلمانی در ایران دارد. یعنی از همان زمانی که مجلس شورای ملی ایجاد شد، کتابخانه مجلس نیز در جنب آن راه‏اندازی گردید.

وی افزود: در این کتابخانه غیر از کتابها و نسخ خطی، نشریات کشور طی صد سال اخیر نیز گردآوری شده که آرشیوی غنی و بی‏نظیر را شکل داده است و می‏تواند منبعی بکر برای محققین به ویژه پژوهشگران تاریخ معاصر ایران محسوب شود.

عضو هیأت علمی پژوهشکده تاریخ پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با اشاره به برگزاری نشست "کورنولوژی نشریات" گفت: ما در این نشست با دعوت از یکی از متخصصین نشریات که در کتابخانه مجلس هم شاغل است به اهمیت این گنجینه خواهیم پرداخت.

وی تصریح کرد: سخنران این نشست، کوروش نوروزمرادی، از نشریاتی نام خواهد برد که در این کتابخانه موجودند و می‏توانند مورد استفاده دانشجویان و اساتید تاریخ در حوزه‏های گوناگون قرار بگیرند. وی همچنین به تاریخ نشریات در ایران و فراز و فرودهای آنها و سیر تحول و تطور نشریات گوناگون خواهد پرداخت.

نشست "کورنولوژی نشریات" روز یکشنبه، نهم خردادماه، از ساعت 14 الی 16 و با سخنرانی کوروش نوروزمرادی در سالن شورای پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، واقع در بزرگراه کردستان، خیابان 64 غربی برگزار خواهد شد.