برترین کتابخانه سال 2010

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایرن (لیزنا)، کتابخانه عمومی کلمبیا به عنوان برترین کتابخانه سال 2010 برگزیده شد. این افتخار هر سال به یکی از کتابخانه های عمومی در امریکا اهدا می شود که در ارائه خدمات به جامعه، خلاقیت و نوآوری داشته،  و برنامه های خاصی در مدیریت و رهبری کتابخانه به کار گرفته باشد. این جایزه شامل جایزه نقدی ده هزار دلاری و انتشار اخبار و تصاویر کتابخانه عمومی کلمبیا در شماره پانزدهم ژوئن 2010  مجله کتابداری است.

سردبیر مجله کتابداری و رئیس انتشارات گیل بر به کارگیری خلاقیت و نوآوری در خدمات کتابخانه ی عمومی کلمبیا تأکید کردند.

جان بری سردبیر مجله کتابداری می گوید: برنامه ریزی استراتژیک، سازگاری، سرمایه گذاری بلند مدت و توجه به اثر بخشی در کتابخانه ی عمومی کلمبیا از دلایل انتخاب این کتابخانه است.

پاتریک سامرز، رئیس انتشارات گیل معتقد است ارائه خدمات نوآورانه به کاربران و توجه به نیازهای ویژه آنها و تلاش در جهت پاسخگویی به این نیازها سبب انتخاب کتابخانه عمومی کلمبیا است.

پاتریک لوزینسکی، رئیس کتابخانه عمومی کلمبیا از این انتخاب اظهار خرسندی کرد و گفت ما تمام تلاش خود را در پاسخگویی به کاربران به کار گرفته ایم و از تمامی کسانی که ما را یاری کرده اند تشکر می کنم.

شایان ذکر است کتابخانه عمومی کلمبیا در سال 2008، رتبه اول را در شاخص رتبه بندی موسسه کتابخانه های عمومی هننز (Hennen’s American Public Library Rating Index) را کسب کرد. کتابخانه مرکزی و 20 شعبه آن روزانه به حدود 8 میلیون کاربر به صورت حضوری و 10 میلیون کاربر مجازی ارائه خدمات می کنند.

یاد آور می شود مجله کتابداری، قدیمی ترین نشریه در حوزه کتابداری و اطلاع رسانی محسوب می شود و حدود 100 هزار مخاطب در حوزه های مختلف کتابداری و اطلاع رسانی دارد.