"نگاه نو" ويژه‌ي توران ميرهادي منتشر شد

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از ايسنا، در بخش چهره‌هاي اين نشريه ويژه‌ي توران ميرهادي (55 سال با كودكان و نوجوانان ايران) مطالبي با عنوان‌هاي: توران‌ خانم، سيماي دانشجوي تمام‌وقت هميشگي، كتاب‌شناسي آثار توران ميرهادي، پاي بر خاك، سر در ابرها و توران؛ دختر ايران به قلم علي ميرزائي، نوش‌آفرين انصاري، شهلا افتخاري، عبدالحسين آذرنگ و محمدهادي محمدي منتشر شده است.

بخش انديشه نيز با دو مطلب: فلسفه‌ي كارل ماركس و رابطه در فرهنگ ايراني و بخش اقتصاد - اجتماع با مطالب: اخلاق در نظام تدبير، برنامه و اقتصاد ايران و روان‌شناسي سياسي ملت چك همراه است. همچنين در بخش گفت‌وگو، مصاحبه با رامين جهانبگلو با عنوان فيلسوف عدم خشونت منتشر شده است.

ديگر بخش‌هاي «نگاه نو»، ادبيات و هنر، گزارش، اسناد، نقد و نظر، معرفي و نقد كتاب، خبر، رويداد و كاريكاتور با مطالبي همچون: شعر امروز ايران، شعر جهان، احمدرضاي ديگر، بوف كور از ديدگاه نقد پسااستعماري، به ياد دكتر محمد خوانساري و علي‌محمد حق‌شناس؛ كسي كه مثل هيچ‌كس نبود، هستند.

در اين شماره، نام‌هايي همچون: عزت‌الله فولادوند، پرويز دوايي، مفتون اميني، كاظم‌سادات اشكوري و عباس صفاري به چشم مي‌خورند.

فصل‌نامه‌ي «نگاه نو» با صاحب‌امتياري، مديرمسئولي و سردبيري علي ميرزائي منتشر مي‌شود.