برگزاری انتخابات اتحادیه ناشران و کتابفروشان در هاله‌‌ای از ابهام

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از خبرگزاری مهر، پرونده این تعداد نامزد عضویت در هیئت مدیره اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران برای بررسی توسط مجمع امور صنفی صنوف تولیدی و خدمات فنی، فروردین ماه امسال به وزارت بازرگانی ارسال شد.

تا زمان معمول برگزاری مجمع عمومی و انتخابات آتی این اتحادیه (اواخر خرداد) فاصله کمی مانده است و این در حالی است که نامزدهای نهایی برای رقابت در این انتخابات مشخص نشده‌اند و اسامی آنها هنوز اعلام نشده است.

حسن کیائیان رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با ارسال نامه‌ای به علیرضا رئیسی رئیس هیئت رئیسه مجمع امور صنفی صنوف تولیدی و خدمات فنی، با اشاره به گذشت سه ماه از اتمام مهلت ثبت نام داوطلبان عضویت در هیئت مدیره آتی این اتحادیه (18 بهمن 1388)، خواستار اعلام اسامی قطعی داوطلبان تائید صلاحیت شده و نیز زمان دقیق برگزاری انتخابات شده است.

انتخابات هیئت مدیره اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران تاکنون هر چهار سال یکبار و زمانی نزدیک به پایان فصل بهار برگزار شده است.

 در نهمین دوره انتخابات هیات مدیره اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران که اردیبهشت‌ماه 85 برگزار شد، حسن کیائیان (مدیر نشر چشمه)، رضا یکرنگیان (مدیر نشر خجسته)، علیرضا رمضانی (مدیر نشر مرکز)، جعفر همایی (مدیر نشر نی) و محمدعلی جعفریه (مدیر نشر ثالث) بیشترین آراء را به خود اختصاص دادند.