افزايش همکاري‌هاي کانون با مرکز مطالعات ادبيات کودک دانشگاه شيراز
به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از روابط عمومی کانون، مديرعامل کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان و مسوولان مرکز مطالعات ادبيات کودک دانشگاه شيراز در نشستي رسمي بر گسترش همکاري‌هاي مشترک در حوزه ادبيات کودک تاکيد کردند.

انتشار کتاب‌هاي تخصصي و پژوهشي در اين حوزه به ويژه براي دانشجويان کارشناسي ارشد رشته ادبيات کودک و خريداري فصلنامه‌ي تخصصي اين مرکز براي مراکز کانون در صورت بررسي و تشخيص کارشناسان کانون از جمله توافق‌هاي اين نشست بود که در دانشگاه شيراز برگزار شد.

سيدصادق رضايي در اين زمينه توضيح داد که کانون و دانشگاه ادبيات و علوم انساني دانشگاه شيراز، مي‌توانند همديگر را کامل کنند و ما  نيازمند به هم هستيم.

در اين نشست که از سوي کانون مديرعامل و قائم‌مقام وي به همراه مدير کانون استان فارس و کارشناسان آن و از سوي مرکز مطالعات ادبيات کودک شيراز دکتر خسرونژاد مدير و تعدادي از همکاران وي حضور داشتند همچنين توافق شد با عضويت مديرعامل کانون در مرکز مطالعات ادبيات کودک دانشگاه شيراز، امکان افزايش همکاري‌ها به منظورتصميم‌سازي، اجراي سريع‌تر مکاتبات و توافقات اداري‌، چاپ مجموعه‌ها، مقالات و کتب تهيه شده در مرکز مطالعات در حوزه ترجمه و تاليف و همکاري در زمينه‌ي اجراي پروژه‌هاي تحقيقي فراهم شود.

به گفته دکتر خسرو‌نژاد پيش از اين نيز همکاري‌هاي خوبي ميان کانون و مرکز مطالعات صورت گرفته است که از جمله آن مي‌توان به حضور دکتر خوشبخت در آموزش‌هاي ضمن خدمت استاني کانون به عنوان مدرس، دکتر حسن‌لي در نشست‌هاي ادبي و فرهنگي کانون به عنوان سخنران، دکتر خسرونژاد به عنوان يکي از اساتيد کارگاه قصه‌گويي جشنواره‌ي بين‌المللي قصه‌گويي در شيراز و سخنراني در نشست ادبي آن، چاپ مقالات مرکز مطالعات در نشريه‌ي تخصصي ادبيات کودک و نوجوان کانون "روشنان" و چاپ کتاب "ديگرخواني‌هاي ناگزير" توسط انتشارات کانون اشاره کرد .

گفتنی است، مرکز مطالعات ادبيات کودک دانشگاه شيراز موسسه‌اي علمي، پژوهشي است که زير نظر معاونت پژوهشي دانشگاه شيراز اداره مي شود.