اولین نسخه آزمایشی از فایرفاکس ۴ برای دانلود آماده شد

 

 به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از وین بتا، تا زمان انتشار این خبر موزیلا در رابطه با جرئیات این نسخه مطلبی را منتشر نساخته است اما قطعاً موزیلا تا آماده شدن نسخه نهایی خبرهای فراوانی را برای علاقه مندان آماده کرده است.

آنچه در نگاه اول برای کاربران فایرفاکس ۴ خودنمایی می کند محیط ظاهری جدید و جذاب آن خواهد بود به نحویکه دیگر از آن طرح رنگ خسته کننده طوسی رنگ خبری نخواهد بود البته بجز در ویندوز xp.

محیط ظاهری فایرفاکس ۴ همانگونه که قبلاً گفته شده بود شفاف، شیشه ای و مدرن تر شده است

در رابطه با ساختار جاوا اسکریپت نیز باید گفت، نتایج تست SunSpider نشان می دهد فایرفاکس ۴ از برادر خود یعنی فایرفاکس ۳٫۶ به مراتب سریعتر شده است. هرچند هنوز توانایی رقابت جدی با مرورگرهایی مانند گوگل کروم، اینترنت اکسپلورر ۹، اپرا و سافاری ۵ اپل را ندارد و این شاید بدلیل آزمایشی بودن آن باشد.

لطفاً مد نظر داشته باشید، این نسخه آزمایشی بوده و بدلیل مشکلات احتمالی پیشنهاد نمی شود که از آن به عنوان مرورگر اصلی خود استفاده کنید. همچنین بسیاری از افزونه ها هنوز خود را با فایرفاکس ۴ هماهنگ نساخته اند.

به گفته تیم توسعه موزیلا، کیت جاوا اسکریپت JaegerMonkey بکار رفته در فایرفاکس ۴ در حال تکمیل و بهینه سازی مداوم می باشد تا بتوانند رکورد ۵۰۰ میلی ثانیه را بزنند.

جهت دریافت نسخه آزمایشی اول از فایرفاکس ۴ لطفاً این صفحه را مشاهده نمایید.