اصلاح گوگل‌نيوز به‌دنبال اظهار نارضايتي كاربران

 

به گزارش پایگاه خبری کتابدرای و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از ايسنا، اين به‌سازي كه در سي ماه ژوئن معرفي شد، يك فيد خبري قابل سفارشي‌سازي به گوگل نيوز اضافه كرد تا به كاربران امكان دهد موضوعاتي را كه مايلند در رابطه با آن‌ها خبر دريافت كنند، انتخاب كنند.

اما كاربران از اين كه فورمت قالب دو ستون را از دست داده بودند و نمي‌توانستند از بخش‌هايي كه علاقه‌اي به خواندن آن‌ها نداشتند، خلاص شوند، عصباني بودند و اين نارضايتي را در رسانه‌ها، اي‌ميل‌ها و كامنت‌هاي اينترنتي منعكس كردند؛ از اين رو گوگل دست به تغييراتي زد.

در نتيجه تغييرات انجام گرفته، مشاهده صفحه در دو ستون كه اكنون گزارش‌هاي مهم برخي از بخش‌ها مانند آمريكا يا اخبار جهان را نشان خواهند داد، به گوگل‌نيوز بازگردانده شد.

گوگل هم‌چنين كل مجموعه لينك‌هاي مربوط به يك موضوع خبري را به‌جاي گسترش يافتن آن به‌هنگام حركت موس كاربر بر روي بخش، نمايش خواهد داد.

هم‌چنين گزينه‌اي براي پنهان كردن پيش‌بيني هوا در بخش اخبار محلي وجود خواهد داشت و گوگل گزينه را براي سوئيچ بين مشاهده فهرست و مشاهده بخش‌ها به‌صورت واضح‌تر فراهم خواهد كرد.

گفتني است سايت به‌سازي شده گوگل‌نيوز براي نسخه انگليسي‌زبان گوگل در آمريكا عرضه شده و طي ماه‌هاي آينده براي ساير كشورها نيز عرضه خواهد شد.