موزه کودک و نوجوان در منزل آذریزدی راه اندازی می شود

 

به گزارش پایگاه خبری گتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از مهر، رضا بردستانی یکشنبه شب در مراسم بزرگداشت نخستین سالگرد درگذشت استاد مهدی آذریزدی با اشاره به برنامه‌ ریزی های انجام شده در این دبیرخانه افزود: پایه ‌گذاری نخستین جایزه بین ‌المللی ادبیات کودک و نوجوان در ایران، ایجاد ارتباط فرهنگی با بنیادهای فرهنگی و جوامع دانشگاهی ملل مختلف، برخورد تخصصی با مقوله ادبیات کودک به ویژه در امر خلق و انتشار آثار، تاسیس مجتمع فرهنگی،‌ هنری و پژوهشی با رویکرد ‌آموزشی، خدماتی و فرهنگی، تاسیس انتشارات به معنی خاص برای انتشار آثار مرتبط با کودکان و نوجوانان و نشر فصلنامه و سالنامه کودک و نوجوان از مهمترین برنامه‌ های دبیرخانه بنیاد آذریزدی است.

وی تاسیس سینمای کودک، تاسیس پارک کودک با نگاه فرهنگی - آموزشی، برگزاری مسابقات ملی و بین ‌المللی در زمینه‌ های تصویرگری، نقد و ترجمه آثار منتخب، اهدای نشان دو سالانه استاد مهدی آذریزدی در سطح ملی و بین ‌المللی و ... را نیز از دیگر برنامه‌ های دبیرخانه بنیاد آذریزدی برشمرد و افزود: این برنامه‌ ها به تدریج به مرحله اجرا درخواهد آمد.

نخستین کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان شهریورماه امسال راه اندازی می شود

بردستانی با بیان اینکه بسیاری از برنامه ‌های این دبیرخانه نیز به مرحله اجرا درآمده است، عنوان کرد: پایگاه اینترنتی سه زبانه آذریزدی راه‌اندازی شده همچنین تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد برای احداث کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان نیز منعقد شده است.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس نخستین واحد کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان، تا شهریورماه سال جاری در مجتمع امام علی (ع) یزد افتتاح می‌شود.

مسئول دبیرخانه بنیاد آذریزدی همچنین با اشاره به مقبره آذریزدی نیز عنوان کرد: حسینیه خرمشاد یک آرامستان محلی است و بین پنج تا 11 نهاد برای انجام کار در این حسینیه تصمیم گیرنده هستند و هنوز به نتیجه قطعی در این زمینه دست نیافته ایم.

بردستانی خاطرنشان کرد: با این وجود فراخوان طرح مقبره آذریزدی منتشر شده و نقشه زمینی و هوایی نیز از آرامگاه وی تهیه شده و امیدواریم به زودی طرح مقبره استاد آذر به مرحله اجرا درآید.