تاسيس شعب انجمن‌هاي علمي در خارج از كشور

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از فارس، مرتضي براري دبير كميسيون انجمن‌هاي علمي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري با بيان اينكه انجمن‌هاي علمي، شبكه هاي علمي كشور هستند، اظهار داشت: شعب انجمن‌هاي علمي كشور در خارج جهت بهره‌مندي كشور از توانمندي‌هاي دانشمندان ايراني مقيم خارج و همكاري با ايرانيان متخصص ايجاد مي‌شود.

وي افزود: با تاسيس شعب انجمن‌هاي علمي در خارج زمينه‌اي براي حضور محققان ايراني مقيم خارج در اين انجمن‌ها و مشاركت آنها در سمينارهاي علمي داخل كشور فراهم مي‌شود.

دبير كميسيون انجمن‌هاي علمي وزارت علوم تصريح كرد: در هيئت مديره انجمن‌هاي علمي تعداد زيادي از نخبگان علمي و صنعتي و شركت‌هاي فعال در حوزه‌هاي مرتبط به عنوان اعضاي پيوسته و حقوقي حضور دارند.

براري با اشاره به وجود 250 انجمن علمي در كشور اضافه كرد: انجمن‌هاي علمي در قالب NGOها مي‌توانند به عنوان رابطان شبكه علمي كشور با شبكه‌هاي علمي ساير كشورها و دانشمندان ايراني مقيم خارج از كشور نقش موثري داشته باشند از اين رو برنامه‌ريزي‌هايي براي مشاركت دانشمندان و محققان ايراني خارج از كشور در نظر گرفته شده است.

وي در پايان خاطرنشان كرد: همايشي با عنوان ايرانيان مقيم خارج كشور از 10 تا 12 مردادماه جاري برگزار مي‌شودكه كميسيون انجمن‌هاي علمي در برگزاري اين همايش همكاري دارد و در پنل هاي تخصصي، استفاده بيشتر از ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي دانشمندان ايراني مقيم خارج مورد بررسي قرار مي‌گيرد.