ایكس پي هم‌چنان محبوب‌ترين ويندوز مايكروسافت

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از ایسنا، ويندوز ایكس پي در حدود 62 درصد از دستگاه‌هاي متصل به اينترنت در ماه ژوييه مورد استفاده بوده است.

هم‌چنين بر اساس گزارش پژوهشگر بازار Netmarketshare ، ويندوز سون در كم‌تر از يك سال از ورود به بازار در ميزان استفاده از ويندوز ويستا كه سيستم عامل پيشين مايكروسافت است، پيشي گرفته است.

ويندوز سون در ماه ژوييه در 14.46 درصد از دستگاه‌هايي كه به اينترنت دسترسي يافتند در مقايسه با 14.34 درصد از دستگاه‌هاي مجهز به ويندوز ويستا مورد استفاده بود. براي نخستين بار است كه نسخه جديد سيستم عامل ويندوز مايكروسافت از نسخه قبلي ويندوز پيشي مي‌گيرد.

مايكروسافت اعلام كرده كه 175 ميليون كپي از ويندوز سون را از زمان عرضه اين محصول به بازار در پاييز گذشته تاكنون به فروش رسانده است.

استفاده از ويندوز سون از زمان عرضه شدن رشد سريعي داشته و پس از گذشت يك ماه از ورود به بازار در چهار درصد از دستگاه‌هاي متصل به اينترنت مورد استفاده قرار گرفت، در حالي كه ويندوز ويستا هفت ماه طول كشيد تا به اين سهم برسد. سهم استفاده از ويندوز سون تا ماه مارس به بالاي 10 درصد رسيد.