شماره ای از "پیام بهارستان" به موضوع تاریخ پزشکی دوره اسلامی اختصاص می یابد

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از روابط عمومی کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس،  نوروز مرادی با اعلام این خبر گفت: بر اساس پروتکل جدید امضا شده بین نمایندگان کتابخانه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی و طرح دایره ‌المعارف پزشکی اسلام و ایران، مقرر شده یک شماره از فصلنامه "پیام بهارستان" به طور کامل در موضوع تاریخ پزشکی دوره اسلامی تهیه شده و در اختیار همگان قرار گیرد.

وی ادامه داد: قرارداد تألیف این شماره از فصلنامه "پیام بهارستان" بین بنده به عنوان نماینده کتابخانه مجلس شورای اسلامی و "فرید قاسملو" عضو گروه طب اسلامی ـ سنتی فرهنگستان علوم پزشکی و سرپرست علمی دایره ‌المعارف پزشکی اسلام و ایران طی بازدیدی که از فرهنگستان علوم پزشکی بیست و دوم تیر ماه داشتم،  منعقد شد.

این نویسنده تصریح کرد: قرار است در این شماره از "پیام بهارستان"، علاوه بر انتشار مقالاتی در زمینه تاریخ پزشکی دوره اسلامی، مجموعه اسنادی نیز در زمینه معرفی کتاب ها و پایان نامه های مربوط به تاریخ پزشکی دوره اسلامی و نیز نمایه‌هایی از اسناد پزشکی منتشر شود.

وی افزود: در جریان این بازدید قاسملو در ارائه گزارشی پیرامون لزوم انتشار چنین مجموعه‌ای  اظهار امیدورای کرد که با تألیف این مجموعه در هزار صفحه ضمن ارتقا دانش عمومی مخاطبان در زمینه تاریخ پزشکی و ارسال آن برای مولفان طرح دایرة‌المعارف پزشکی اسلام و ایران، سطح عمومی دانش این افراد نیز برای تألیف این دانشنامه ارتقا یابد.

نوروز مرادی در پایان گفت: در تلاش خواهیم بود تا این شماره از فصلنامه "پیام بهارستان" مهر ماه سال جاری از سوی کتابخانه مجلس منتشر شود.