سرانه فضای کتابخانه ای در کشور پنج مترمربع کمتر از استاندارد جهانی است

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از مهر، علی خوانساری در حاشیه سفر به گلستان گفت: براساس استاندارد جهانی به ازای هر 100 نفر باید هشت متر مربع فضای کتابخانه ای باشد ولی در ایران این میزان پنج متر مربع کمتر است.

وی به تبیین ماموریت نهاد کتابخانه های عمومی کشور و اهمیت جایگاه کتابخانه ها و نقش آن در رشد سطح عمومی فرهنگ جامعه پرداخت و گفت: در هر جایی که کتابخانه ها فعال عمل کرده اند، جرم و جرایم نیز آمار کمتری را از خود بروز داده است.

همچنین وی از ساخت دو هزار و 500 کتابخانه عمومی در کشور خبر داد و گفت: از این تعداد 300 کتابخانه با مشارکت خیران و افراد نیکوکار ساخته شد.

 خوانساری خواهان مشارکت بیشتر افراد خیر در ساخت کتابخانه شد و گفت: مشارکت بیشتر نیکوکاران موجب افزایش کتابخانه های کشور خواهد شد.

 مدیرکل امور استان ها و انجمن کتابخانه های عمومی کشور بیان داشت: سال گذشته خیران هزار و 200 میلیارد ریال برای ساخت کتابخانه در کشور کمک کردند.

 وی تعداد اعضای کتابخانه های کشور را دو میلیون نفر اعلام کرد.

 بررسی مصوبات فرهنگی دور سوم سفر رئیس جمهور به استان گلستان و بررسی راهکارهای رشد کتابخانه های عمومی استان گلستان از اهداف سفر خوانساری به گلستان بوده است.

 گلستان 28 باب کتابخانه عمومی دارد.