تمامي محله‌هاي شهر تهران طي 2 سال آينده به كتابخانه مجهز مي‌شوند

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل ازفارس، محمد هادي ايازي با اشاره به برنامه شهرداري تهران براي تجهيز تمامي مناطق به كتابخانه، ابراز داشت: در حال حاضر نزديك به 190 كتابخانه در شهر تهران وجود دارد و سعي مي‌كنيم تا 2 سال آينده در سطح 374 محله شهر تهران، در هر محله يك كتابخانه راه اندازي كنيم.

وي همچنين به عمليات عمراني احداث بزرگ‌ترين مجموعه كتابخانه‌اي در قالب باغ موزه كتاب ايران اشاره كرد و ابراز داشت: باغ كتاب در زميني به وسعت 200 هزار متر مربع و با زيربنايي نزديك به 54 هزار متر مربع در مجموعه اراضي عباس آباد در حال احداث است و پيش‌بيني مي‌شود عمليات اجرايي آن تا پايان سال 89 به اتمام برسد.

سخنگوي شهرداري تهران در ادامه از تلاش مديريت شهري براي بهره‌برداري از باغ كتاب تهران تا پايان سال خبر داد.

وي همچنين توسعه كتابخانه‌هاي تخصصي و دانشگاهي در شهر تهران را يكي از برنامه‌هاي تأثير گذار مديريت شهري در زمينه توسعه كتاب و كتابخواني دانست.

معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران در ادامه به تهيه سند كتاب و كتابخواني در شهر تهران اشاره و تصريح كرد: اين سند در اختيار تمامي مديران فرهنگي شهر تهران قرار گرفته است.

ايازي خاطرنشان كرد: بر اساس سند كتاب و كتابخواني شهر تهران، مديريت شهري اقدامات ويژه‌اي را براي ناشران، شهروندان، نمايشگاه‌هاي كتاب، فروشگاه‌هاي كتاب، مسابقات كتابخواني و غيره انجام خواهد داد.