فناوري وب 2 در کشور تنها در وبلاگ ها خلاصه مي شود

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از ایرنا، علي اکبر جلالي، گفت: وب 2 وب تعاملي و دوسويه است و کاربران به راحتي در آن در صورتي که اجازه عمومي داده شده است مي توانند دخالت کنند و متن نوشته شده در آن را در صورتي که اجازه عمومي داده شده باشد مي توانند عوض يا به روز کنند.
وي افزود: مثال مشخص از وب 2، پايگاه «ويکيپديا» است که در آن مطالبي از موضوعات مختلف نوشته و به مرور توسط کاربران اصلاح شده و ارتقا مي يابد و نيز شبکه هاي اجتماعي معمولا بر فناوري وب 2 عرضه مي شود و به همين دليل از جذابيت فراواني برخوردارند.
وي با اشاره به مفهوم وب 2 درحوزه هاي آموزشي افزود: براي مثال اين مفهوم در وب 2 اين گونه است که معلم صورت مساله را در وب سايت قرار مي دهد و دانش آموزان به ترتيب آن مساله را حل مي کنند و آن را قدم به قدم توسعه مي دهند.
جلالي گفت: در خلال حل چنين مساله اي دانش آموزان مساله را به خوبي فهميده و در بسياري از مسايل از ديگران نيز کمک بگيرند.
استاد دانشگاه علم و صنعت يادآور شد: فضاي وب 2 در مسايل مختلف مانند کسب و کار، فضاي بهداشت و درمان و ديگر موارد تعميم يافته و موجب جذاب تر شدن آن خواهد شد.
وي گفت: در فضاي وب 3 که "سمانتيک وب" نام دارد و به وب معنايي تعبير شده است، وب سايت حالت "هوشمند سازي" را دارد.
جلالي افزود: براي مثال هنگام جستجوي يک مطلب در وب 3، سيستم اين وب به صورت هوشمند و خودکار موضوعات نزديک به سوال مورد جستجو را در اختيار کاربرقرار داده و با سرعت بالا اطلاعات بسيار زيادي را در اختيار او مي گذارد و اين امکان را فراهم مي آورد تا کاربر در زمان کوتاه تري به پاسخ سوال خود برسد.
اين پژوهشگر گفت: به عنوان مثال هنگامي که شما سردرد داريد و به دنبال يک شرکت در وب 3 مي گرديد کافي است که فقط کلمه "سردرد" را جستجو کنيد و به صورت خودکار سيستم تمام پزشکاني را که درنزديکي محل زندگي شما و نيز داروهاي اوليه را که براي درمان اين درد موثر است و يا موضوعاتي که نوعا به "سردرد" مربوط مي شوند را در اختيار شما قرار مي دهد