دوره «كتابداري عمومي» به صورت الكترونيكي آموزش داده می شود

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا)، مركز آموزش سازمان اسناد و كتابخانه ملي جمهوري اسلامي ايران پس از سال‌ها تجربه برگزاري دوره‌هاي حضوري «كتابداري عمومي» براي اولين‌بار اقدام به برگزاري اين دوره به صورت الكترونيكي براي علاقه‌مندان در اقصانقاط كشور و داوطلبان فارسي‌زبان خارج از كشور كرده است.

مباحث این دوره ی آموزشی 150 ساعته ، شامل آشنايي با كتابداري و اصطلاحات رايج آن، انتخاب و تهيه منابع، فهرست‌نويسي و سرعنوان‌هاي موضوعي، آشنايي با نرم‌افزارهاي كتابخانه اي، رده‌بندي ديويي، آماده‌سازي و امانت، منابع مرجع، آشنايي با نشريات و پيايندها، حفاظت و نگهداري مواد كتابخانه اي، و آشنايي با پايگاه‌هاي اطلاعاتي است.

دوره آموزش الکترونیکی «كتابداري عمومي» از هفدهم مهر ماه 1389 آغاز می شود و مهلت ثبت نام تا تاریخ دوازدهم مهرماه 1389 اعلام شده است.

هزینه ثبت نام 1.500.000 ريال و براي داوطلبان خارج از كشور 150 دلار، است.

علاقه مندان جهت ثبت نام می توانند فرم ثبت نام اینترنتی را تکمیل نمایند.

متقاضیان برای کسب اطلاعات بيشتر می توانند با مرکز آموزشهای الکترونيکی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ايران به شماره 81622621  تماس حاصل نمایند.

گفتنی است مخاطبین این دوره های آموزشی، اشخاصي می باشند که در زمينه كتابداري و اطلاع رساني مشغول به فعاليت هستند و به دليل مشغله كاري و محدوديت هاي زماني و مكاني براي حضور منظم در کلاس ها فرصت کافي در اختيار ندارند. اين افراد بايد از سطح مناسبي مهارت هاي هفتگانه كامپيوتر برخوردار باشند. تاكيد در اين دوره ها بر خودآموزي و تلاش و انگيزه بالاي كاربر بر توسعه دانش فردي مي باشد.

در پايان به افرادي كه اين دوره را با موفقيت به پايان رسانده‌اند گواهينامه معتبر سازمان اسناد و كتابخانه ملي اعطا مي‌گردد.