حضور 200 موسسه انتشاراتی در نمایشگاه بوي ماه مهر قطعي شد

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از فارس، مهدي رضايي، مدير روابط عمومي نمايشگاه بوي ماه مهر در گفت و گو با ستاد خبري اين نمايشگاه گفت: بخش نوشت‌افزار نيز به صورت مجزا در قالب همين نمايشگاه برگزار مي‌شود.
وي در رابطه با تخفيف محصولات اين نمايشگاه گفت: تخفيف 10 درصدي براي همه شركت‌كنندگان اين نمايشگاه اجباري است اما موسسه‌هاي شركت‌كننده مي‌توانند تخفيف و تسهيلات ديگري نيز براي خانواده‌ها، دانش‌آموزان و دانشجويان در نظر بگيرند.
رضايي درباره مراحل اجرايي و غرفه‌بندي نمايشگاه گفت: هم اكنون ناشران و عرضه‌كنندگان محصولات نوشت‌افزار در حال جانمايي و تزيين غرفه هستند تا هرچه زودتر فضا براي برگزاري اين نمايشگاه در موعد مقرر آماده شود.
وي تصريح كرد: به دليل اينكه نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران در زماني برگزار مي‌شود كه مناسب خريد كتاب‌هاي درسي و كمك‌آموزشي نيست، برگزاركنندگان نمايشگاه بوي ماه مهر تصميم گرفتند اين نمايشگاه را با تمركز بر كتاب‌هاي آموزشي و دانشگاهي در آستانه بازگشايي مدارس و دانشگاه‌ها برگزار كنند.
رضايي نبود نمايشگاه تخصصي در حوزه كتاب‌هاي كمك‌آموزشي را از ديگر دلايل و انگيزه‌هاي برگزاري نمايشگاه بوي ماه مهر برشمرد و گفت: اگرچه بيشتر مخاطبان نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران را در درجه نخست دانشجويان و طلاب و نيز گروه‌هاي دانش‌آموزي تشكيل مي‌دهند ولي تا پيش از اين هيچ نمايشگاهي در كشور با تمركز بر مخاطب دانشجو و دانش‌آموز برگزار نشده است و اميدواريم برگزاري نخستين دوره نمايشگاه بوي ماه مهر، بتواند اين كمبود را جبران كند.
رضايي در ادامه از برگزاري نشست‌ها و همايش‌هاي تخصصي در اين نمايشگاه خبر داد و گفت: قصد داريم در اين نمايشگاه نشست‌هاي تخصصي در حوزه آموزش، شيوه‌هاي مطالعه، روان‌شناسي و مشاوره آموزشي و تدريس و رفتار خانواده‌ها با دانش‌آموزان برگزار كنيم.