اعلام نتایج انتخابات اتحادیه ناشران و کتابفروشان

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از مهر، حسن کیائیان رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران ، با اشاره به برگزاری انتخابات این اتحادیه در روز گذشته، گفت: روز گذشته انتخابات اتحادیه ناشران و کتابفروشان با نظارت وزارت بازرگانی و توسط مجمع امور صنفی آن در محل یکی از کتابفروشی‌های روبروی دانشگاه تهران برگزار شد.

وی افزود: با توجه به عضویت 1050 ناشر و کتابفروش فعال در اتحادیه اگر یک چهارم این تعداد یعنی 260 نفر در انتخابات دیروز شرکت می‌کردند، میزان مشارکت به حد نصاب می‌رسید. در انتخابات دیروز 357 عضو فعال اتحادیه حضور داشتند و به این ترتیب انتخابات به صورت قانونی و در سلامت کامل برگزار شد.

به گفته رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران پس از برگزاری انتخابات افراد زیر به ترتیب تعداد آرا برگزیده شدند: رفیع جواهریان، محمد آموزگار، نادر قدیانی، بهروز عطایی، فتح‌الله فروغی، یحیی دهقانی و مهدی فخری زاده.

کیائین که پیشتر کناره‌گیری‌اش را از حضور در هیئت مدیره اتحادیه اعلام کرده بود، گفت: 7 نفر مذکور که به هیئت مدیره راه یافته‌اند، ترکیب نهایی این هئیت را مشخص خواهند کرد. همچنین نیلوفر تیمورزاده، مرتضی احمد آخوندی و عبدالحمید سیاح به عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب شدند.

انتخابات اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران چندی پیش به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضا برگزار نشد و به دور دوم کشیده شد.