ايران از نظر شاخص كاربران اينترنت، در رده شصتم جهان قرار گرفت

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از ایسنا، در اين رده‌بندي ايسلند در رده نخست قرار گرفته و كشورهاي نروژ و سوئد نيز دوم و سوم شدند. هم‌چنين كشورهاي هلند، لوكزامبورگ، دانمارك، نيوزلند، فنلاند، بريتانيا و امارات متحده عربي نيز در رده‌هاي چهارم تا دهم را به‌دست آوردند.

در پايين اين رده‌بندي نام كشورهايي چون تيمور شرقي، بنگلادش، كامبوج، اتيوپي، بوروندي، بوركينافاسو، تانزانيا، ماداگاسكار، چاد و مالي به چشم مي‌خورد.

در اين رده‌بندي ايران از كشورهايي مانند كويت، تركيه، اوكراين، چين، ونزوئلا، آرژانتين، هند، مكزيك، لبنان، مصر و آفريقاي جنوبي بالاتر قرار گرفته است. ايران در منطقه خاورميانه از نظر شاخص كاربران اينترنت در رده ششم قرار گرفته است.

در اين رده‌بندي كشورها بر اساس تعداد كاربران اينترنت در هر 100 نفر دسته‌بندي شده‌اند. به طوري كه بالاترين عملكرد مربوط به ايسلند است كه در اين كشور به ازاي هر 100 نفر 93.5 نفر كاربر اينترنت وجود دارد. ضريب مربوط به كشورهاي نروژ و سوئد نيز 92.1 و 90.8 است.

ضريب نفوذ كاربران اينترنت در ايران نيز 37.6 اعلام شده است. با احتساب جمعيت 74.2 ميليون نفري ايران و در نظر گرفتن شاخص فوق مي‌توان نتيجه گرفت كه هم‌اكنون نزديك به 28 ميليون كاربر اينترنت در ايران وجود دارد.