کد خبر: 44170
تاریخ انتشار: سه شنبه, 12 مرداد 1400 - 10:04

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

آغاز داوری مقالات همایش بین المللی «ایران شناسی: تجربه دیروز، وضعیت حال، نگاه به آینده»

منبع : روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران
دبیر اجرایی همایش بین المللی «ایران شناسی: تجربه دیروز، وضعیت حال، نگاه به آینده» از آغاز ارزیابی و داوری مقالات ارسالی به این همایش بین المللی خبر داد و گفت: بیش از50 مقاله مرتبط با محورهای همایش تایید و ارزیابی آنها آغاز شده است و طبق برنامه‌ریزی انجام شده آخرین مهلت ارسال آثار به این همایش 25 مرداد است.
آغاز داوری مقالات همایش بین المللی «ایران شناسی: تجربه دیروز، وضعیت حال، نگاه به آینده»

به گزارش لیزنا، علی محمد طرفداری دبیر اجرایی همایش بین المللی «ایران شناسی: تجربه دیروز، وضعیت حال، نگاه به آینده» با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر ارزیابی، داوری و دسته بندی مقالات دریافتی آغاز شده است و جلسات متعددی از سوی کمیته علمی و اجرایی همایش در همین ارتباط برگزار شده است.

طرفداری افزود: بر اساس این جلسات، بخش عمده ای از مقالات دریافتی مرحله تایید نهایی عبور کرده و در گروه‌های مربوط به خود جای داده شده اند. بر همین اساس در طی دو روز برگزاری این همایش با احتساب نشست‌های افتتاحیه و اختتامیه حدود 8 پانل به دو صورت مجزا و موازی خواهیم داشت و همه سخنرانی‌ها به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی ارائه خواهند شد.

وی درباره تعداد مقالات ارسالی به دبیرخانه همایش گفت: تا این زمان حدود 70 مقاله برای دبیرخانه همایش ارسال شده است که تعدادی از آن‌ها به دلیل عدم ارتباط با محورهای اعلام شده برای همایش کنار گذاشته شدند و بیش از 50 مقاله مورد تایید نهایی قرار گرفتند و بخش عمده ای از این مقالات در دو روز و در نشست‌های مربوط به صورت سخنرانی ارائه می‌شوند.

طرفداری ادامه داد: در این همایش با تنوع قابل توجهی از استادان و محققان کشورهای مختلف مواجه هستیم، کشورهایی همچون کانادا، استرالیا، فرانسه، ایتالیا، بوسنی و هرزگوین، ارمنستان، گرجستان، قزاقستان، بنگلادش، هند، پاکستان، عراق، اردن، مصر، الجزایر، مراکش، نیجریه، نیجر و سودان مشارکت داشته اند که این تنوع به‌خصوص از نظر حضور پژوهشگران کشورهای جهان اسلام و عرب‌زبان در میان همایش‌های ایران شناسی کم نظیر است.

طرفداری عنوان کرد که تنوع مسائل مطرح شده در مقالات پیشنهادی تقریباً با بیش تر محورهای اعلام شده در فراخوان همایش همخوان است. بنابراین مهمترین محورهای مطرح شده شامل موضوعاتی چون فراز و نشیب‌های ایران‌شناسی در جهان غرب و شرق، ایران‌شناسی و مطالعات تاریخ فرهنگ و تمدن ایران، ایران‌شناسی در ایران، ایران‌شناسی در منابع و نسخ خطی فارسی، ایران‌شناسی و مطالعات ایران باستان و ایران و ایران‌شناسی در جهان اسلام و عرب‌زبان می‌شود.

وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی انجام شده آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه همایش بین‌المللی «ایران شناسی: تجربه دیروز،وضعیت حال، نگاه به آینده»، 25 مردادماه مرداد ماه تعیین شده است و این مهلت تمدید نخواهد شد.

طرفداری تصریح کرد: همایش بین‌المللی «ایران شناسی: تجربه دیروز، وضعیت حال، نگاه به آینده» در تاریخ 1 و 2 شهریور برگزار می‌شود و مهلت ارسال آثار به این همایش تا تاریخ 25 مردادماه اعلام شده است.

لازم به توضیح است، چکیده‌ها، مقالات و سئوالات مربوطه از طریق ایمیل همایش به آدرس: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید دریافت و پاسخ داده خواهد شد. همچنین مقرر شده تا گزیده مقالات برتر این همایش در قالب ویژه نامه مجلات علمی و یا به صورت کتاب منتشر شود.