کد خبر: 44370
تاریخ انتشار: دوشنبه, 29 شهریور 1400 - 08:04

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

زمان برگزاری ششمین کنگره متخصصان علوم اطلاعات اعلام شد

منبع : لیزنا
دکتر مهرناز خراسانچی، دبیر اجرایی و دبیر کمیته راهبری ششمین کنگره متخصصان علوم اطلاعات، از تعیین تاریخ برگزاری این کنگره خبر داد.
زمان برگزاری ششمین کنگره متخصصان علوم اطلاعات اعلام شد

به گزارش لیزنا، دکتر مهرناز خراسانچی، دبیر اجرایی و دبیر کمیته راهبری ششمین کنگره متخصصان علوم اطلاعات گفت : طبق مصوبه کمیته راهبری، زمان برگزاری کنگره ششم که قرار بود در بهار۱۴۰۰ برگزار شود، به دلیل موج چهارم و پنجم پاندمی کرونا و صیانت از سلامت دست‌اندرکاران و مخاطبان، به هفته چهارم آبان‌ماه ۱۴۰۰ انتقال یافت و از ۲۴ تا ۲۸ آبان‌ماه به صورت مجازی با مجموعه‌ای از نشست‌های علمی، پژوهشی و ترویجی در حوز‌ه‌های مختلف علوم اطلاعات برگزار خواهد شد.

وی در ادامه گفت : مراسم افتتاحیه این کنگره با موضوع "ما و تحول دیجیتال: راهبردهای تحول دیجیتال در کتابخانه‌ها، آرشیوها و موزه‌ها" در روز دوشنبه ۲۴ آبان مصادف با روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار از ساعت ۹ تا ۱۲ خواهد بود و پس از آن با پنل افتتاحیه با دبیری خانم دکتر صمیعی، دبیر علمی کنگره، ادامه می‌یابد. سایر پنل‌ها نیز از همان روز تا ۲۷ آبان در فضای ادوبی کانکت انجمن برگزار می‌شود که اطلاعات دقیق زمان و موضوع پنل‌ها به زودی توسط دبیر علمی کنگره، خانم دکتر صمیعی، اعلام می‌گردد. روز ۲۸ آبان، پس از اجرای پنل ایده‌ها و تجربه‌ها(تاک) از ساعت ۹ تا ۱۲، برنامه اختتامیه کنگره و اهدای جوایز ملی انجمن را خواهیم داشت و پس از اتمام برنامه‌های کنگره از ساعت ۱۶ تا ۱۸ نیز مراسم انتخابات اعضای هیئت مدیره دوره هشتم انجمن به صورت مجازی انجام می‌گردد. کمیته روابط بین‌الملل نیز در تلاش است تا از یکی از شخصیت‌های بین‌المللی کتابداری برای ایراد سخنرانی در مراسم افتتاحیه دعوت به عمل آورد و در بیشتر پنل‌ها نیز متخصصانی از کشورهای مختلف مهمان کنگره خواهند بود.

دکتر خراسانچی تاکید کرد :در این کنگره تأکید بر مهارت‌آموزی ذینفعان با بهره‌گیری از تجربیات ارزنده خبرگان رشته و حرفه است و ارتباط و تاثیرگذاری تحول دیجیتال بر علوم اطلاعات از منظرهای مختلف، مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

وی درخصوص شرایط حضور در کنگره گفت : برای شرکت در بزرگ‌ترین رویداد ملی علوم اطلاعات، که شامل ۲۰ پنل تخصصی با حضور بیش از ۸۰ متخصص موضوعی درون و برون رشته‌ای و ملی و بین‌المللی است و برای دریافت گواهی، ثبت نام در کنگره یا عضویت در انجمن علمی کتابداری و اطلاع رسانی الزامی است. یعنی حضور، برای اعضای انجمن در کنگره ششم رایگان است و غیراعضا می‌بایستی از طریق سایت انجمن به نشانی www.ilisa.ir در صفحه مربوط به کنگره ششم، ثبت نام کنند. اعضایی هم که عضویت‌شان فعال نیست، می توانند از همین طریق، نسبت به تمدید عضویت‌شان اقدام کنند.