ويکي پديا، از کاربران خود خواستار دريافت کمک‌هاي مالي شده است

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا)، به نقل از ايتنا ، ويکي‌پديا که آن را بزرگترين دانشنامه در تمام تاريخ بشر به‌شمار آورده‌اند، در آستانه هر سال ميلادي، در بالاي تمامي صفحات سايت خود، از خوانندگان براي ارسال کمک‌هاي مالي دعوت به عمل مي‌آورد.

در سال گذشته ويکي‌پديا، دانشنامه چندزبانه اينترنتي، به همين طريق توانست به هدف خود يعني جمع‌آوري 6 ميليون دلار دست پيدا کند. بر اساس اين گزارش کاربران با مراجعه به صفحه اول ويکي‌پديا، تصويري از جيمي ويلز موسس اين سايت به همراه نوشته‌اي که حاوي درخواست وي است را مشاهده مي‌کنند. با کليک بر اين بخش، صفحه ديگري باز مي‌شود که در آن پيام آقاي ويلز به نمايش درمي‌آيد.

وي در پيام خود از کاربرانش تقاضا نموده هر کدام، مقداري به سايت کمک کنند تا کار به تبليغات و مسائلي از اين دست کشيده نشود.

جيمي ويلز در بخشي از پيام خود گفته است: همه‌ساله در اين‌زمان، ما از شما و ديگران در تمام جامعه ويکي‌مديا براي کمک به نگه‌داري مؤسسه مشترکمان با کمک‌هايي اندک، مثل ۲۰، ۳۵، ۵۰ دلار يا بيشتر تقاضا مي‌کنيم.

گفتني است ويکي‌پديا که در ابتداي راه‌اندازي خود در ۱۵ ژانويه ۲۰۰۱ (۲۵ دي ۱۳۷۹) فقط به زبان انگليسي عرضه شد، در حال حاضر از 272 زبان پشتيباني مي‌کند.

اين امر خود به تنهايي از رشد خيره‌کننده اين دانشنامه محبوب حکايت دارد.