اینترنت در ایران چند برابر قیمت جهانی است

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از موبنا، حمید رضا عبداللهی درخصوص عرضه اینترنت پرسرعت با تعرفه های مختلف در سطح شهر تهران گفت: واگذاری اینترنت پرسرعت به سیاست‌های داخلی فروش شرکت مرتبط است.
عبداللهی با اشاره به اینکه هر چقدر میزان تقاضا افزایش یابد، عرضه کننده برای به دست آوردن سود بیشتر، قیمت خدمات خود را افزایش می‌دهد، افزود: عرضه اینترنت پرسرعت در سطح شهر تهران از تعرفه خاصی پیروی نمی‌کند و این موضوع به طرح‌های تجاری شرکت بر می‌گردد.
وی گفت: اینترنت در ایران چندین برابر قیمت جهانی به کاربران عرضه می‌شود، به دلیل اینکه تامین کننده اینترنت کشور بخش کاملا محدودی درشرکت ارتباطات زیرساخت است.
وی افزود: اگر شرکت زیرساخت و شرکت مخابرات استان تهران تصمیمی اتخاذ کنند که شرکت‌های خصوصی بتوانند به طور مستقیم پهنای باند را از کشورهای خارجی خریداری کنند، قیمت عرضه اینترنت به نسبت فعلی کاهش خواهد یافت.
به گفته وی، در شرایط کنونی به دلیل مسایل دولتی و حکومتی این اجازه برای شرکت‌های خصوصی وجود ندارد، به همین دلیل اینترنت با قیمت غیر واقعی در اختیار کاربر نهایی قرار می‌گیرد.