بزرگترین فروشگاه کتاب ایران افتتاح می شود

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از خبر آنلاین، این مجموعه فرهنگی در مساحت 2500 مترمربع در سه طبقه با توجه به استاندارهای جهانی و معماری ایرانی راه‌اندازی شده است. روش فروش کتاب و عرضه آن به ‌روز است و از مجموعه نظرات کارشناسان در زمینه معماری، تأسیسات الکترونیکی و مکانیکال ساختمان و طراحی دکوراسیون استفاده شده است.

مژگان امجد مدیر فروشگاه که از ابتدای ساخت و ساز، بر نحوه اجرای آن نظارت داشته است، درباره بخش‌های مختلف این فروشگاه گفت: بخشی از طبقه اول به محصولات فرهنگی کودکان و نوجوانان اختصاص دارد که کنار آن، محلی برای بازی و سرگرمی آنان و انجام برخی فعالیت‌ها همچون قصه‌خوانی و نقاشی طراحی شده است. بخش دیگر مربوط به نوشت‌افزار متنوع نفیس، اداری و هنری است که برای دانش‌آموزان و دانشجویان در نظر گرفته‌ایم.

مدیر فروشگاه مرکزی شهر کتاب درباره طبقه دوم این فروشگاه هم افزود: قسمتی از این طبقه به کتاب‌های بزرگسالان اختصاص دارد و طرف دیگر برای کالاهای دیداری و شنیداری همچون فیلم‌ها و موسیقی‌های مجاز است. در قسمتی از این طبقه هم کتاب‌های نفیس و گنجینه مطبوعات شهر کتاب قرار دارد که مؤسسات و نهادهای دولتی و فرهنگی می‌توانند از این گنجینه استفاده کنند.

امجد از بخش «هنرهای دستی» در طبقه دوم فروشگاه مرکزی شهر کتاب هم سخن گفت که برگرفته از آثار سفالی، سرامیک، مینیاتور، کاشی و مجسمه‌های چوبی است. وی بخش دیگر این طبقه را «کافه کتاب» عنوان کرد که مراجعه‌کنندگان ضمن استفاده و مطالعه کتاب در آنجا، می‌توانند چای و قهوه بنوشند.

امجد افزود: بنا داریم در آینده هر روز هفته را به یک قلمرو از ادبیات، فلسفه و هنر اختصاص دهیم و در آن روز، یکی از نویسندگان، کتاب جدید خود را در کافه کتاب رونمایی می‌کند و با مخاطبان به گپ ‌و گفتگو می‌پردازد و کتابش را امضاء خواهد کرد.

وی از فروش کتاب‌های خارجی در طبقه سوم فروشگاه خبر داد که "از موضوعات متنوعی همچون هنر، ادبیات، علوم انسانی و تشکیل شده و بخش دیگر این طبقه مربوط به کتاب‌های آموزشی در زمینه زبان‌های خارجی، رایانه و هنر و کتاب‌های کمک درسی برای دانش آموزان است".

امجد همچنین با اشاره به دیگر امکانات این فروشگاه از جمله اینترنت بی‌سیم در محوطه برای استفاده بازدیدکنندگان ، چهار ویژگی وسعت، به‌روز بودن، زیبایی و جامعیت اجناس را از ویژگی‌های این فروشگاه برشمرد و گفت: محصولات این فروشگاه به گونه‌ای است که پدران، مادران، فرزندان، پدربزرگان و مادربزرگان؛ همگی می‌توانند تمامی کالاهای فرهنگی مورد نیاز خود را از این مجموعه تهیه کنند.

این فروشگاه در خیابان شریعتی، بالاتر از خیابان استاد مطهری، نبش کوچه کلاته، پلاک 743 واقع شده است.