زندان در انتظار برنده جایزه ادبی بوکر

به گزارش لیزنا به نقل از فارس ، ماه گذشته اين نويسنده هندي با سخنراني در جمع نويسندگان، مخاطبان و برخي از شخصيت‌هاي فرهنگي به اظهارنظر درباره موقعيت كشمير پرداخته و درباره منفك شدن اين كشور از هندوستان نظرش را اعلام كرده بود.
سخنان «روي» دراين مراسم موجب اعتراض برخي از شخصيت‌هاي حاضر در اين نشست شد. پس از آن نيز ديدگاه‌ها و اظهارنظرهاي متعددي از سوي شخصيت‌ها و احزاب مختلف درباره اظهارنظر «روي» در مطبوعات و رسانه‌هاي هند مطرح شد.
«روي» در سخنراني خود كه ماه گذشته انجام داد اعلام كرده بود كه بايد حساسيت‌ها را كنار گذاشت و به منفك‌كردن كشمير نيز انديشيد چرا كه لزوما اينگونه نيست كه كشمير بخشي جدانشدني از سرزمين هندوستان باشد.
اين اظهارنظر در حالي اتفاق مي‌افتد كه پاكستان و هندوستان درباره كشمير كشمكش‌هاي زيادي از سالهاي دور داشته‌اند.
پس از اين اظهارنظر بود كه رهبران برخي از احزاب هند عكس‌العمل‌هايي تندي را نسبت به اين اقدام نويسنده هندي انجام دادند و برخي از آنها خواستار برخورد پليس هند با اين نويسنده شدند.
«آرونداتي روي» كه پيش از اين به خاطر نگارش رمان «خداي چيزهاي كوچك» موفق به دريافت جايزه ادبي بوكر شده است، در حال حاضر منتشر بازخورد جنجال‌هايي است كه ماه گذشته در جريان سخنراني‌اش ايجاد كرده است.
تا امروز خبرهايي از برخورد قانوني با اين اظهارنظر وي درباره منفك‌شدن كشمير به چشم مي‌خورد و بعيد نيست كه اين نويسنده صاحب‌نام هندي روزهايي سخت را در زندان پيش رو داشته باشد.
دادگاه اين نويسنده هندي روز يازدهم ژوئن 2011 برگزار خواهد شد.