راه اندازی کتابفروشی آنلاین گوگل تا پایان امسال

به گزارش لیزنا به نقل از واحد مرکزی خبر، وال استریت ژورنال در شماره سه شنبه خود به نقل از منابع نزدیک به گوگل نوشت: کتابفروشی گوگل موسوم به گوگل ادیشنز (Editions Google) که راه اندازی آن بارها به تعویق افتاده، قرار است تا پایان امسال در آمریکا و در سه ماهه نخست سال آینده در خارج از آمریکا کار خود را آغاز کند.

به نوشته همین روزنامه راه اندازی کتابفروشی آنلاین گوگل که ابتدا قرار بود تابستان امسال انجام شود اخیرا با موانع فنی و قانونی متعددی مواجه شده بود؛ به همین علت اتحادیه اروپا روز سه شنبه تحقیق درباره سوء استفاده های احتمالی بر ضد شرکت گوگل را در این ارتباط آغاز کرد.

وال استریت ژورنال افزود: گوگل ادیشِنز با ارائه پیشنهادی متفاوت با بیشتر رقبای خود، روش فروش کتابهای دیجیتالی را دگرگون خواهد کرد.

با راه اندازی کتابفروشی گوگل، مراجعه کنندگان به این پایگاه خواهند توانست کتابها را به صورت مستقیم از گوگل یا شماری از دیگر فروشندگان آنلاین خریداری کنند.

برخی از این فروشندگان، کتابفروشی های مستقل هستند.

خریداران همچنین به کتابخانه ای آنلاین متصل خواهند شد که به وسیله بیشتر دستگاههای ارتباطی از قبیل رایانه، ‌تلفن و لپ تاپ قابل دسترسی است.

روزنامه وال استریت ژورنال همچنین نوشت: کتابفروشی گوگل با آنچه پایگاه اینترنتی آمریکایی آمازون راه اندازی کرده، متفاوت است.

دارندگان لپ تاپهای کیندل Kindle که پایگاه اطلاعاتی آنها تنها از طریق پایگاه آمازون تامین می شود، فقط از طریق این پایگاه می توانند کتاب خریداری کنند، اما می توانند در همه انواع خدمات رایانه ای که به یک برنامه اطلاع رسانی مناسب مجهز باشد، کتاب بخوانند.

دارندگان این نوع لپ تاپ همچنین می توانند کتابهایی را که به صورت الکترونیکی منتشر می شود، بر روی لپ تاپ خود مطالعه کنند.