کد خبر: 44771
تاریخ انتشار: یکشنبه, 07 آذر 1400 - 14:27

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

اعلام محورهای همایش ملی «یکصدسال بعد از کودتای 1299»

منبع : روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران
محورهای همایش ملی «یکصدسال بعد از کودتای 1299» با بررسی چرایی و چگونگی وقوع کودتای 1299 بعد از گذشت صدسال اعلام شد.
اعلام محورهای همایش ملی «یکصدسال بعد از کودتای 1299»

به گزارش لیزنا،‌ حوریه سعیدی معاون پژوهشکده اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در توضیح جزئیات همایش گفت:همایش ملی «یکصدسال بعد از کودتای 1299» به همت پژوهشکده سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران سوم تا چهارم اسفندماه سال جاری به صورت مجازی برگزار می شود و پژوهشگران متقاضی حضور در این همایش می توانند چیکده مقاله های خود را تا تاریخ 30 آذرماه و اصل مقاله را تا تاریخ 2 بهمن ماه به دبیرخانه همایش ارسال کنند. 

وی ادامه با اشاره به محورهای این همایش گفت: «تاریخ نگاری کودتای 1299»، «زمینه های داخلی وقوع کودتا سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی»،«عوامل داخلی پیدا و پنهان وقوع کودتا»، «اثرات کودتا بر تحولات سیاسی و زیست اجتماعی ایران»، «نقش مطبوعات در وقوع و برخورد با کودتا» و نیز «نقش اشخاص رجال سیاسی، فرهنگی » محورهای همایش مجازی «یکصدسال بعد از کودتای 1299» را تشکیل می دهند.

حوریه سعیدی معاون پژوهشکده اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران درباره ضرورت برپایی این همایش ملی گفت: بعد از مشروطیت، کودتای اسفند 1299 یک رخداد مهم سیاسی و اجتماعی در ایران معاصر بود، که زمینه تغییر حکومت قاجار را فراهم کرد. بررسی علل این واقعه و نیز نتایج آن، تاثیرات و دخالت‌های خارجی و نیز شرایط جهانی به همراه شرایط اجتماعی، وضعیت اقتصادی، تحمل و پذیرش تغییر حکومت و مسائل دیگر نیز دست به دست هم داد تا این رخداد سیاسی و اجتماعی در ایران ایجاد شود. همایش ملی «یکصدسال بعد از کودتای 1299» براساس اسناد و مستندات دقیق تاریخی زمینه ها، شرایط و چرایی و چگونگی و نتایج حاصل از کودتای سال 1299 را بررسی و بازشناسی می شود.

علاقه مندان برای شرکت در همایش ملی «یکصدسال بعد از کودتای 1299» ، می توانند آثار خود را به دبیرخانه این همایش به آدرس الکترونیکی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید    ارسال کنند.