پیاده سازی جستجوی فوری گوگل بر روی موبایل در 40 کشور

 

به گزارش لیزنا، در راستای توسعه و تکامل جستجوی فوری گوگل (Google Instant) در حال حاضر این ویژگی در هر کجا، بر روی هر وسیله و به هر زبان از طریق باکس جستجوی گوگل در دسترس است.

با پیاده سازی اولیه ی این طرح در ماه سپتامبر 2010، دسترسی به آن فقط در امریکا به زبان انگلیسی امکان پذیر بود. اما در طول این هفته جستجوی فوری بر روی گوگل کروم به حالت پیش نمایش درآمد و نسخه بتایی از جستجوی فوری گوگل در موبایل به بیش از 28 زبان در 40 کشور دنیا پیاده سازی شد.

کاربران سراسر جهان از طریق اندریود 2.2+ و iOS4 قادر خواهند بود که با روشن نمودن لینک جستجوی فوری در کنار باکس جستجوی گوگل از جستجوی فوری که سبب جستجوی سریعتر، صرفه جویی در وقت کاربر و افزایش کیفیت جستجو می شود، بهره مند گردند.

گفتنی است، با توسعه جستجوی فوری در موبایل ها، محدودیت های مرورگرهای تلفن های همراه و شبکه های بی سیم در حال کاهش است.

کاربران با استفاده از این قابلیت جدید، بهبود و پیشرفت زیادی را در سرعت جستجو مشاهده خواهند کرد بخصوص زمانی که از AJAX جدید و HTML5 استفاده نمایند که به صورت پویا، صفحه را با نتایج جدید به روز می کند و نیاز به بارگذاری یک صفحه جدید را برای هر پرسش حذف می نماید.

 

Google Instant for mobile now available around the world
We want to bring Instant everywhere: to every device, every domain, every language and every Google search box. This week we previewed Google Instant on Chrome, and released a beta version of Google Instant on mobile in more than 28 languages and 40 countries worldwide. If you have an Android 2.2+ and iOS4 device, just go to google.com in your mobile browser and you will be redirected to your local domain. Tap the Google Instant link beneath the search box to turn it on.