رشته علوم و فناوری شبکه‌‌های اجتماعی ایجاد می شود

 

به گزارش لیزنا به نقل از مهر، علی آدمی، با اشاره به برگزاری جلسه تخصصی تدوین سرفصل‌های گروه علوم و فناوری شبکه در دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران در خصوص تاسیس این رشته افزود: رشته علوم و فناوری شبکه‌های اجتماعی یک رشته میان رشته‌ای است که با رویکردهای علوم و فناوری شبکه به بررسی مسایل مهم در حوزه جامعه شناسی می‌پردازد.

وی در توضیح این رشته افزود: این رشته به کمک ابزارهای علوم و فناوری شبکه به بررسی جوامع بشری و فرآیندهایی که جوامع را در وضعیت جاری‌شان نگاه داشته یا تغییر می‌دهد، می‌پردازد.

مدیرکل دفتر مطالعات فرهنگی و برنامه ریزی اجتماعی با اشاره به اینکه این رشته یک رشته در مقطع دکتری پیوسته است افزود: هدف از این رشته تربیت متخصصینی است که با بهره گیری از آموخته‌ها و دانش‌های مهندسی و علوم اجتماعی و دروس اختصاصی این دوره قادر به شناخت، تحلیل و ارائه طرح برای سیستم‌های اجتماعی متشکل از انسان و سامانه‌های اطلاعاتی باشند.

وی افزود: انتظار می‌رود دانش‌آموختگان این رشته قادر به برنامه ریزی و ارائه مدل، جهت کسب بهترین بازدهی از فرآیندهای اجتماعی و انسانی باشند و درخواست تاسیس آن به زودی از سوی دانشگاه تهران به وزارت علوم تقدیم خواهد شد.

آدمی به سرفصل‌های پیشنهادی برای این رشته اشاره کرد و گفت: نظریه بازی‌ها، علوم شناختی اجتماعی شبکه اجتماعی، اخلاق و قوانین اجتماعی، انگیزه انسانی و فعالیت‌های اجتماعی، کارآفرینی و دورکاری، تحلیل اقتصادی رفتارهای اجتماعی و تحلیل شبکه‌های اجتماعی از سرفصل‌ های پیشنهادی برای این رشته است.