استفاده چهار میلیون کاربر در سال جاری از کتابخانه های آستان قدس

 

به گزارش لیزنا، رئیس روابط عمومی و امور بین الملل سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با بیان این مطلب گفت: توجه به فضاهای مطالعاتی، امکانات پژوهشی و غنی سازی منابع موجب شده است که کتابخانه های آستان قدس رضوی بیشترین مراجعه کننده را در میان کتابخانه های کشور داشته باشد.

مهدی قیصری نیک افزود: در نه ماهه سال جاری تعداد 981862 نفر از کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، تعداد 1604479 نفر از کتابخانه های وابسته آستان قدس رضوی در شهر مشهد و تعداد 1737393 نفر از کتابخانه های وابسته آستان قدس رضوی در شهرستان ها استفاده نمودند.

وی به توسعه فضاهای مطالعاتی و فرهنگی کتابخانه های آستان قدس رضوی اشاره کرد و افزود: با ایجاد و توسعه برخی از کتابخانه های وابسته در شهرهای مختلف مانند قوچان، درگز، سرخس و کرمانشاه فضای فرهنگی و مطالعاتی کتابخانه های آستان قدس رضوی به بیش از 92000 مترمربع رسیده است.

قیصری نیک تصریح کرد: توسعه فضاهای مطالعاتی و ایجاد کتابخانه های تخصصی و عمومی یکی از اهداف سازمان در راستای تحقق چشم انداز می باشد و بر همین اساس تا پایان سال، هشت کتابخانه به مجموعه کتابخانه های وابسته سازمان افزوده می شود.

گفتنی است، سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی علاوه بر کتابخانه مرکزی با 28800 مترمربع فضای فرهنگی مطالعاتی، دارای 48 کتابخانه وابسته در سطح کشور است که در راستای توسعه فرهنگی کتاب و کتابخوانی در مناطق پرجمعیت شهری فعالیت های گسترده ای را انجام داده، به طوری که بسیاری از محققان و دانش پژوهان از کتابخانه های آستان قدس رضوی به عنوان پایگاه علمی استفاده می کنند.