نرم‌افزار مديريت اينترنتي Joomla به‌روز شد

 

به گزارش لیزنا به نقل از همکاران سیستم ،اين نسخه از نرم‌افزار مذکور با نام Joomla 1.6 ارائه شده و به گفته رايان اوزيمک براي ساخت آن سه سال زمان صرف شده است. اوزيمك مدير سازمان غيرانتفاعي Open Source Matters است كه پشتيبان ماليJoomla است. در اين پروژه 80 برنامه‌نويس به صورت داوطلب فعاليت مي‌کنند که در کنار آن‌ها 10 نفر مديريت سيستم کدهاي منبع اين پروژه را برعهده دارند.

نرم‌افزار Joomla يکي از سيستم‌هاي متن‌باز مديريت محتواي وب(CMS) محسوب مي‌شود که اين روزها به صورت گسترده براي مديريت سايت‌هاي اينترنتي و ديگر پايگاه‌هاي مجازي مورد استفاده قرار مي‌گيرد. طبق آخرين آمار منتشر شده از سوي مرکز تحقيقاتي Q-Success IT، هم‌اکنون 9/10 درصد از CMSهاي دنيا در اختيار سيستم Joomla است.

طبق گزارش موجود، نرم‌افزار متن‌باز Joomla تاکنون بيش از 22 ميليون بار از اينترنت بارگذاري شده است. به عنوان مثال شرکت تجارت الکترونيک eBay از سيستم Joomla براي ابزارهاي تحليلي داخلي خود براي کارمندانش استفاده مي‌کند. شرکت‌هاي Citibank، General Electric، Ikea، مک‌دونالد و دانشگاه هاروارد از ديگر مشتريان اين نرم‌افزار هستند.