موضع وزارت علوم درباره پذیرش دانشجوی پولی

 

به گزارش لیزنا به نقل از مهر، کامران دانشجو پنجشنبه در حاشیه دومین نشست بررسی طرح آمایش آموزش عالی که با حضور روسای 29 دانشگاه در محل دانشگاه شهیدبهشتی برگزار شد، در خصوص موضع وزارت علوم درباره پذیرش دانشجوی پولی گفت: چارچوبی که اول برای دانشجوی پولی اعلام شده بود به عدالت نزدیک نبود اما اکنون اعلام کردند که پذیرش دانشجوی پولی از طریق آزمون باشد که برای این کار باید آیین نامه ای را تدوین کنیم و ببینیم که به چه نحوی می توان آن را اجرا کرد.

وی افزود: به طور مثال اگر فردی رتبه 11 را پس از پذیرش 10 نفر ابتدایی پذیرش شده در یک رشته را کسب کرد، بتواند با پرداخت هزینه در آن رشته تحصیل کند. البته این موضوع باید در آیین نامه دیده شود. اکنون با دو تبصره ای که بر آن قرار داده شده، به عدالت نزدیک شده و در آیین نامه نیز سعی خواهیم کرد که دو نکته رعایت شود. یک نکته اینکه از طریق آزمون سراسری دانشجوی پولی وارد دانشگاه شود و دیگر اینکه مدرک با مدرک غیر پولی تفاوت خواهد داشت و در این باره با اساتید، دانشجویان و تشکلها رایزنی می شود و کار کارشناسی برای تدوین آیین نامه انجام می گیرد.

دانشجو بیان کرد: این موضوع باید به گونه ای تدوین شود که هم به دانشگاهها کمک کنند، هم به عدالت نزدیک باشد و هم دانشجویان بدانند عدالت محور اصلی پذیرش است.